رهبر نژادپرستان از ترس کتک خوردن  فرار کرد

خشونت‌های نژادپرستان در شهر شارلتسویل موجی از محکومیت را از سوی سیاستمداران درپی داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، جیسون کسلر – سازماندهی کننده تظاهرات نژادپرستانه در شارلتسویل – مجبور شد پس از حمله مخالفان به کنفرانس خبری‌اش از محل فرار کند.

بر این اساس، پس از آغاز کنفرانس خبری وی در روز گذشته، یک فرد که به شدت فریاد می‌کشید به وی نزدیک شد. با گذشت تنها بیست ثانیه، فردی عصبانی به وی حمله کرد. دیگر معترضان نیز فریاد می‌زدند: شرم بر تو باد!

اعتراضات گسترده به کسلر باعث شد پلیس وی را از محل دور کند. این اعتراضات پس از آن روی داد که تظاهرات نژادپرستان (طرفداران نژادبرتر سفید هستند) در شهر شارلتسویل ایالت ویرجینیا به خشونت کشیده شد.

تمامی چهره‌های شاخص سیاسی آمریکا به نوعی تظاهرات نژادپرستان در شارلوتسویل را محکوم کردند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس از چهره‌های بین المللی بود که خشونت‌های نژادپرستانه در ایالت ویرجینیا را محکوم کرد.

ایوانکا ترامپ – دختر دونالد ترامپ – در پیامی توییتری اعلام کرد: "در جامعه (ما) هیچ جایگاهی برای نژادپرستی، برتری سفیدپوستان و نئونازی‌های نباید وجود داشته باشد." پیش‌تر رییس جمهور آمریکا با انتشار توییتی خواستار اتحاد مردم آمریکا شده بود.

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا نیز در پیامی توییتری در واکنش به درگیری‌های نژادپرستانه در شارلوتسویل نوشت: از نفرت و خشونت هیچ خیری حاصل نمی‌شود.

تری مک اولیف، فرماندار ایالت ویرجینیا در سخنرانی روز گذشته خود نفرت و نژادپرستی را رد کرد. وی طرفداران برتری نژاد سفید را "جدایی طلب" خواند. مک اولیف تاکید کرد: من و مردم ایالت ویرجینیا در کنار شهروندان آفریقایی‌تبار ایستاده‌ایم. من به شما (نژادپرستان) می‌گویم؛ شما تنها ما را قوی‌تر می‌کنید. به خانه‌هایتان بروید! از اینجا دور شوید؛ زیرا ما در کنار یکدیگر از شما قدرتمندتریم.

شایان ذکر است پس از تصمیم شورای محلی شارلوتسویل برای برداشتن تندیس "رابرت لی"، فرمانده نیروهای جنوب در جنگ‌های داخلی آمریکا (که طرفدار حفظ نظام برده‌داری بود)، طرفداران برتری نژاد سفید اقدام به برگزاری تظاهرات گسترده در شب جمعه کردند. تظاهرات روز شنبه این گروه به دلیل درگیری با مخالفان نژادپرستی به خشونت کشیده شد. در این روز، یک خودرو با ورود به جمعیت مخالف نژادپرستی باعث کشته شدن یک زن 32 ساله و زخمی شدن 34 تن دیگر شد. همچنین در سانحه سقوط یک بالگرد پلیس که در حال گشت‌زنی در محل اعتراضات بود، دو مامور کشته شدند.

کد خبر: 826415

وب گردی

وب گردی