افزایش شهریه گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح شد

موضوع افزایش شهریه دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه روز گذشته هیات امنای این دانشگاه به بحث و بررسی گذاشته شده و ابهامات بخشنامه مربوط به آن برطرف شد.

به گزارش ایسکانیوز، عضو هیات رئیسه و مسئول امور رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی روز دوشنبه درباره تصمیمات جدید هیات امنای این دانشگاه درخصوص تعیین حداکثر شهریه دانشجویان گروه پزشکی گفت: با توجه به انعکاس نامناسب بخشنامه قبلی در مورد شهریه های داوطلبان گروه پزشکی که بیشتر ناشی از عدم شفافیت بخشنامه بود و با عنایت به ورود ریاست و هیات امنای دانشگاه آزاد به موضوع شهریه های داوطلبان گروه پزشکی، تمام نگرانی ها ورودی های سال 95 و قبل از آن و همچنین داوطلبان 96 برطرف شد.
صالح اسکندری با اشاره به تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه روز گذشته (22 مردادماه) افزود: برای داوطلبان گروه پزشکی سال 96 در شهرستان برای شهریه پایه و متغیر حداکثر 10 درصد افزایش شهریه خواهیم داشت و برای تهران 12 درصد افزایش شهریه لحاظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم، برای ورودی‌های گروه پزشکی سال 95 و قبل، افزایش شهریه پایه لحاظ نشده و فقط در شهریه متغیر 10 درصد افزایش خواهند داشت.
به گفته عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، پردیس‌های خودگردان نیز 10 درصد افزایش در شهریه دارند و این درحالیست که پردیس های خودگردان در تهران برای سال 96 نیز 12 درصد افزایش شهریه داشته اند.
اسکندری تاکید کرد: با تصمیمات جدید هیات مدیره دانشگاه آزاد، در واقع حداکثر افزایش شهریه برای ورودی های جدید، 10 تا 12 درصد لحاظ شده و برای ورودی های سال 95 و قبل از آن در شهریه پایه افزایشی وجود نداشته است.
به گزارش ایرنا، بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نرخ شهریه سال تحصیلی 97-96 برای رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی،‌ دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه هفته گذشته اعلام شده و با اعتراضات زیادی مواجه شد.
بر اساس جلسه هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی که اواخر اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود، مقرر شد شهریه ثابت دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی ورودی سال 1395 به ماقبل بدون تغییر و شهریه متغیر آنها نسبت به سال ٩٥ ، به میزان 10 درصد افزایش یابد.
طبق این بخشنامه، همچنین شهریه ثابت و متغیر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی که از مهر 96 وارد دانشگاه می‌شوند نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش می‌یافت.
بر این اساس، شهریه ثابت دانشجویان رشته های پزشکی که قبل از مهر 96 وارد دانشگاه شده اند افزایش نمی یافت اما شهریه متغیر آن‌ها 80 درصد نرخ شهریه رشته های خودگردان خواهد بود که به زودی از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود.
بر مبنای این بخشنامه، همچنین شهریه ثابت دانشجویان رشته‌های پزشکی که از سال 96 وارد دانشگاه می شوند 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یافت و شهریه متغییر آنها 80 درصد نرخ شهریه رشته های خودگردان است که وزارت بهداشت، آن را اعلام خواهد کرد.
با ابلاغ بخشنامه افزایش شهریه، بسیاری از دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد نسبت به افزایش شهریه های امسال اعتراض داشتند و معتقد بودند که این افزایش، هزینه زیادی به دانشجویان و خانواده های آنها تحمیل می کند.

منبع: ایرنا

201

کد خبر: 826416

وب گردی

وب گردی