تظاهرات مخالفین نژادپرستی در آمریکا

حوادث خشونت بار در جریان تظاهرات گروه های نژاد پرست در شهر شارلتسویل ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا، در بسیاری از شهرهای این کشور مورد اعتراض قرار گرفت .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، حوادث خشونت بار در جریان تظاهرات "گروه های نژاد پرست" در شهر "شارلتسویل" ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا، در بسیاری از شهرهای این کشور مورد اعتراض قرار گرفت.

نمایندگان نهادهای مسلمان و مسیحی با گرد هم آمدن در ایالت میشیگان، حوادث خشونت باری که گروهای نژادپرست و طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان منجر به آن شده اند را به شدت محکوم کردند.

در نیویورک نیز نهادهای یهودی و مسلمان به اقدامات نئونازی ها و حملاتشان به مخالفین نژاد پرستی را محکوم کردند.

صدها نفر با گرد هم آمدن در شیکاگو، به نیروی بالقوه بزرگ و خطرناک جرایم نژاد پرستانه و نفرتی که ایالات متحده آمریکا از نظر اجتماعی با آن مواجه است، تاکید کردند.

در شهر شارلتسویل، یک نفر براثر برخورد یک دستگاه خودرو که به طرف جمعیت سرازیر شد و آنها را زیر گرفت، کشته شد که شاهدان گفتند راننده آن از مخالفان این تظاهرات بوده است.

در این میان، دونالد ترامپ در واکنش به خشونت های شارلتسویل گفت: آمریکا جای این گونه خشونت ها نیست. وی در حساب توئیتری خود نوشت: همه ما باید متحد باشیم و همه آنچه را که نفرت به بار می آورد، محکوم کنیم. در آمریکا جایی برای اینگونه خشونت ها وجود ندارد. اجازه دهید در کنار هم یکی باشیم.

802

کد خبر: 826473

وب گردی

وب گردی