پایش آب رودخانه‌ها و حوزه‌های آبریز استان تهران شروع شد/ پایش ۵۰۰۰ واحد صنعتی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پایش آب در بخش‌های رودخانه‌ای استان تهران آغاز شده است، گفت: تاکنون۵۰۰۰ واحد صنعتی پایش شده‌ است که ۳۰ درصد آن‌ها اخطاریه آلایندگی دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ,ناصر مهردادی افزود:از یک ماه پیش بطورویژه پایش آب در بخش‌های رودخانه‌ای و حوزه‌های آبریز استان تهران را آغاز کرده‌ایم. این کار به کاهش آلودگی رودخانه‌ها و شناسایی عوامل آلوده‌ کننده آن‌ها کمک خواهد کرد.

با اشاره به اینکه پایش ضربتی صنایع آلاینده در استان تهران به‌طور جدی ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: از ۵۰۰۰ واحد صنعتی پایش شده در استان تهران برای ۱۵۰۰ واحد اخطاریه صادر شده است.

وی با بیان اینکه پایش صنایع استان تهران در سه بخش آلودگی هوا، پسماند و فاضلاب‌های صنعتی انجام می‌شود، تصریح کرد: اخطاریه‌های صادر شده برای واحدهای آلاینده بسیار موثر بوده است و تعداد زیادی از واحدها اقدام به رفع آلایندگی و رعایت مسائل زیست‌محیطی کرده‌اند.

مهردادی در ادامه با تاکید بر اینکه چنانچه واحدهای آلاینده به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌توجهی کنند با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد، اظهار کرد: در مرحله اول تلاش‌مان این است که با صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی و تعامل بتوانیم مشکلات را حل کنیم. خوشبختانه تاکنون تعامل خوبی بین محیط زیست و صنایع وجود داشته است.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر روند پایش ضربتی به گونه‌ای است که شاهد کاهش آلایندگی صنایع بوده‌ایم. امیدوارم این کار گسترش پیدا کند و پایش آلودگی صنایع در بخش‌های مختلف محقق شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه واحدهایی که اخطاریه دریافت کرده‌اند دوباره پایش خواهند شد، تصریح کرد: هزینه ماهانه پایش صنایع ۱۲۰ میلیون تومان است اما با وجود هزینه بالا این کار ادامه خواهد یافت.

گفتنی است طرح پایش ضربتی صنایع استان تهران از آبان ماه سال گذشته با هدف شناسایی واحدهای آلاینده و رفع آلایندگی آن‌ها و در نهایت کنترل آلودگی هوای تهران آغاز شده است و به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، این پایش‌ها به صورت مستمر و شبانه‌روزی و با همکاری‌های نیروهای ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش‌های حقوقی و پایش آلاینده‌های آب، هوا و پسماند صورت گرفته است.

705

کد خبر: 826523

وب گردی

وب گردی