ربیعی: ایجاد روزنه‌های جدیدی برای گسترش بخش تعاون

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رونمایی از ۱۳برنامه عملیاتی خود در آینده گفت: تحقق این برنامه‌ها تحول جدی در بخش‌های مختلف ایجاد خواهد کرد و بخش تعاون نیز با ایجاد ارتباطات زنجیره‌ای شاهد توسعه کیفی خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نشست هم‌اندیشی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعاون‌گران پیرامون وزرای پیشنهاد‌ی اقتصادی در حالی برگزار شد که آقایان شریعتمداری وزیر پیشنهاد‌ی صنعت، معدن و تجارت و کرباسیان وزیر پیشنهاد‌ی امور اقتصادی و دارایی به این جلسه نرسیدند.

بر اساس این گزارش علی ربیعی تنها وزیر پیشنهاد‌ی از کابینه دولت روحانی بود که به نشست هم‌اندیشی آمد و پای سخنان تعاون‌گران و نمایندگان اتحادیه‌های تعاونی و اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران نشست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در این نشست هم‌اندیشی اکثریت نمایندگان فراکسیون مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از بخش خصوصی حضور داشتند.

در این نشست علی ربیعی وزیر پیشنهاد‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد روزنه‌های جدیدی برای گسترش بخش تعاون هستیم، اظهار داشت: در برخی مناطق استعدادهای خوبی برای ایجاد تعاونی‌ها و توسعه این بخش وجود دارد، به‌طوری‌که با تقویت ارتباطات میان آنان شرایطی را برای افزایش سهم این بخش در اقتصاد فراهم کنیم.

او معتقد است که جایگاه اتاق تعاون ایران در نهادهای تصمیم‌ساز نسبت به سایر اتاق‌های حاضر کم نیست و در بسیاری از تصمیم‌سازی‌ها می‌توان تشکل‌ها و پارلمان بخش غیردولتی تعاون را در این موضوع سهیم دانست.

ربیعی با تأکید بر اینکه موضوع تأمین مالی تعاونی‌ها یکی از اهداف اصلی و برنامه‌های بنده برای دوره بعدی وزارت خواهد بود، گفت: یکی از این اهداف بزرگ کردن اندازه بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک این بخش است، به‌طوری‌که با افزایش سرمایه آن، میزان تأمین مالی در این بخش افزایش پیدا کند.

او همچنین خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز با توجه به عملکرد گذشته امکان افزایش ضمانت‌دهی را دارند و در صورت افزایش ظرفیت بخش تعاون، سقف ضمانت‌نامه‌ها نیز افزایش پیدا کند.

ربیعی گفت: یکی از اهدافی که دنبال می‌کنم توسعه ارتباطات عمومی و افقی تعاونی‌ها و تشکل‌ها با یکدیگر است، به‌طوری‌که در این موضوع ارتباطات زنجیره‌ای میان آنان برقرار شود.

او با تأکید بر اینکه باید گونه‌های دیگری از تشکل‌ها به‌عنوان نهادهای مدنی ایجاد شود، گفت: قطعاً با نهادهای مدنی می‌توان اهداف کمی و کیفی اقتصاد را پیگیری کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته همسویی با تشکل‌ها و اتاق تعاون ایران افزایش پیدا کرده است، گفت: به دنبال نهادسازی در مورد تشکل‌ها هستم تا با قدرت بیشتری در مجامع و نشست‌های تصمیم‌ساز حضور پیدا کنم.

ربیعی افزود: 13 برنامه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشتم که قطعاً برای توسعه بخش تعاون اثرگذار خواهد بود؛ چراکه نه به‌عنوان وزیر تعاون، بلکه به‌عنوان یک فرد اعتقاد قلبی به بخش تعاون دارم؛ چراکه تعاون جامعه را به عدالت نزدیک می‌کند.

منبع: فارس

403

کد خبر: 826578

وب گردی

وب گردی