کارگاه «هنر محیطی در طبیعت»  برگزار می‌شود

کارگاه «هنر محیطی در طبیعت» که بخش جنبی سالانه هنر معاصر «پرسبوک» است از ١٩ تا ٢١ مهرماه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، کارگاه «هنر محیطی در طبیعت» که بخش جنبی سالانه هنر معاصر «پرسبوک» است با اجرای «نور در شب» و با همکاری موسسه هنرهای معاصر آر تا از ١٩ تا ٢١ مهرماه در تپه‌های ماسه‌ای حسن َآباد در اصفهان برپا می شود.

در بخش عملی این کارگاه به بررسی کاربردی ایده‌ها و نحوه ارایه آن در طبیعت، با استفاده از توانایی ها و علاقه شرکت کنندگان پرداخته می‌شود.

در بخش مباحث نظری، شرکت کنندگان با بررسی نور به عنوان یک اثر هنری تاریخچه این هنر و هنرمندان پیشرویی که نور را ماده اصلی اثر خود قرار داده اند، ارایه های مختلفی که در زمینه اجرا با نور می توان پی گیری کرد و همچنین با نحوه عکاسی از اجراهایی که با نور انجام می گیرد، آشنا خواهند شد.

دومین روز این کارگاه به مباحثی چون «اکو آرت» ماهیت و شاخصه های آن، ایده پردازی و تجربه عملی در زمینه «اکو آرت و هنر محیطی» اختصاص دارد که با حضور مجید ضیائی و تارا گودرزی تدریس می شود.

این کارگاه با محوریت بحث و تبادل نظر پیرامون «اکو آرت»، به طرح ماهیت و ویژگی های آن می پردازد. «اکو آرت» همانند بسیاری از گرایش های هنر محیطی نه بر کار ماده ای مشخص تأکید دارد نه متکی بر رسانه ای خاص مثل مجسمه، نقاشی یا موسیقی است و نه از قواعد کلاسیک ایجاد و ارایه اثر هنری پیروی می کند. آثار به وجود آمده در این نوع هنر خصلتِ چند رسانه ای دارند و قلمروِ وسیع و گسترده ای را در بر می گیرند.

بخش عملی کارگاه با تمرکز بر مباحث نظری و با هدف به وجود آوردن فرم و مفهومی خلاقانه در طبیعت خواهد بود. شرکت کنندگان زمینه های مختلف کار در طبیعت را که در بخش تئوری با آن آشنا شده اند را به صورت عملی تجربه خواهند کرد. در نهایت نمونه کارهای به وجود آمده در کارگاه مورد نقد و بررسی خواهد گرفت.

مجید ضیائی مدرس کارگاه، سال ها است که روی مدیوم سرامیک و استفاده از آن در زمینه هنرهای وابسته به محیط کار کرده است. بخشی از فعالیت های او مربوط به پروژه های مکان – ویژه اند که بر وضعیت قرار گیری اثر در یک مکان مشخص تاکید شده است. کارهای گروهی و مشارکتی متنوعی در هرمز، قشم، تبریز و پلور به سرپرستی او انجام شده اند که زمینه هنر اجتماعی و زیست محیطی در آنها دیده می شود. او همچنین در سال گذشته در پروژه جهانی «هنر کوچرو» و در برنامه رزیدنسی مرکز هنر طبیعت «یاتو» در کره جنوبی شرکت داشته است.

همچنین در این دوره کارگاه «فایبر آرت»، تجربه کار مشارکتی و چیدمان محیطی با حضور ندا درزی در روستای قورتان نیز برگزار می شود.

ظرفیت شرکت کارگاه هنر محیطی در طبیعت بخش جنبی سالانه هنر معاصر «پرسبوک» محدود است و علاقه مندان تنها تا 30 مردادماه فرصت ثبت نام دارند.

گزیده آثار هنرمندانی که در این دوره شرکت می کنند در کتاب هفتمین سالانه هنر معاصر «پرسبوک» منتشر می شود و به شرکت کنندگان گواهی نامه اهدا می شود و آثار منتخب در خانه صفوی نمایش داده می شوند.

503

کد خبر: 826592

وب گردی

وب گردی