بلبشوی فوتبال ایران ادامه دارد/انقضای من بمیرم، تو بمیری نفت هم به سر رسید؟!

بازهم اتفاقات عجیب قرار است رقم بخورد، بالاخره روز موعود فرا رسید و خبر انحلال تیم فوتبال نفت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، بعد کمیته داوران، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی انگار این بار نوبت فدراسیون فوتبال است. تازگی ها هیچکس در ایران به وظیفه خود عمل نمی کند و هرکدام در صدد گرفتن جای هم و دخالت در کار دیگران هستند. شاید بدترین اتفاق برای لیگ برتر یک کشور تصمیمات ناگهانی باشد که حسابی برنامه ها را به هم می ریزد. مشکلات مالی نفت تهران برای امروز و دیروز نیست؛ از فصل پیش و پیش تر مشکلات مالی گریبان گیر نفتی ها بود ولی آقایان توجهی به آن نمی کردند.

امسال هم قبل از شروع لیگ قرار بر انحلال این تیم بود ولی با سلام و صلوات موفق شد در لیگ بماند و بازیکنانی هم بگیرد. نگه داشتن نفت در لیگ به چه قیمت؟! به هم ریختن برنامه های لیگ؟! حدود دو ماه پیش هیأت واگذاری باشگاه نفت تهران، ابلاغیه واگذاری این باشگاه را به مالک فعلی باشگاه نفت تحویل داد و قرار شد شرکتی که مالکیت نفتی ها را در اختیار دارد، در 15 روز تکلیف بدهی ها را مشخص کند؛ اما تا به امروز مالکان باشگاه نفت تهران با هیچ یک از طلبکاران به توافق نرسیده اند!

اصل ماجرا به جایی باز می‌گردد که سازمان امور مالیاتی کشور نامه‌ای به رضا گل‌محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران ارسال کرده است. رونوشت این نامه برای سازمان لیگ و باشگاه نفت هم رفته که در آن اعلام شده تا زمان ارائه مفاصا حساب مالیاتی از سوی باشگاه نفت تهران، پروانه فعالیت این باشگاه تمدید نشود. پروانه فعالیت این باشگاه فصل گذشته و پس از واگذاری به شرکت بهنام پیشروی کیش از سوی فدراسیون فوتبال و کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان به باشگاه نفت تهران داده شد. مدت پروانه فعالیت باشگاه نفت باتوجه به بدهی‌های مالیاتی این باشگاه یک ساله بود و باتوجه به عدم تسویه این بدهی‌ها، قرار نیست این پروانه تمدید شود که در این صورت باشگاه نفت به طور کلی منحل خواهد شد.

بازهم اتفاقات عجیب قرار است رقم بخورد، بالاخره روز موعود فرا رسید و خبر انحلال تیم فوتبال نفت اعلام شد. البته گفتنی است این خبر هنوز اجرایی نشده ولی تاثیر زیادی در فوتبال کشور می گذارد. در ادامه نگاهی به شرایط لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا در صورت انحلال تیم نفت تهران می اندازیم. با گذشت سه هفته از لیگ برتر (جام خلیج فارس) تیم فوتبال نفت تهران موفق شد با کسب 4 امتیاز در دره 11 جدول بایستد. شاگردان حمید درخشان موفق شدند در این سه هفته یک یرد، یک مساوی و یک شکست را در کارنامه خود ثبت کنند. با این وجود همه امتیازات دیدارهای نفت کسر شده و لیگ امسال با 15 تیم به کار خود ادامه خواهد داد. در این میان تنها به ضرر پرسپولیس و شاید فولاد خوزستان باشد که مقابل نفت موفق شدند امتیازی را کسب کنند ولی حالا از آن کسر خواهد شد.

نفت در جام حذفی به قهرمانی رسیده و یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. این باشگاه در صورت حل نکردن مشکلات و منحل شدنش همه چیز را از بین می‌برد و ممکن است تبعات بعدی آن برای فوتبال ایران بیشتر باشد. با کناره گیری نفت طبق قانون تیم چهارم، ذوب آهن اصفهان سهمیه آسیایی نفتی ها را از آن خود می کند.

601

کد خبر: 826598

وب گردی

وب گردی