فرمانده نیروی زمینی ارتش:محیط های سربازی باید خوشایند و آرام باشند

فرمانده نیروی زمینی ارتش بر لزوم خوشایند سازی محیط های سربازی تاکید کرد و گفت: ما باید خود را در برابر جامعه مکلف بدانیم و فضای آرامی را برای خدمت فرزندان ایران سرافراز در نیروهای مسلح مهیا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،امیر سرتیپ کیومرث حیدری این مطلب را در پنجمین همایش سراسری بهداشت و روان نزاجا که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، عنوان کرد.
وی اظهار داشت: علم روان ‌شناسی، علمی است که جامعه امروز بشری به آن احتیاج دارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه کارکنان وظیفه که در حال انجام خدمت در نیروهای مسلح هستند امانتی الهی هستند، اضافه کرد: ما در قبال این جوانان عزیز و برومند کشورمان که سرمایه‌های اصلی نظام و انقلاب اسلامی هستند در پیشگاه خداوند مسئولیم و به عنوان یک امانتدار باید حافظ آنان باشیم.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محیط سربازی باید برای افراد خوشایند باشد تا زمانی که ترخیص می ‌شوند تا به عنوان یک چهره انقلابی و وفادار به ارزش‌های نظام در جامعه منشأ اثر باشند، اظهار کرد: با توجه به این توصیه مهم و ارزشمند فرماندهی معظم کل قوا ما همچنین در برابر معظم له متعهد و مسئول هستیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش توضیح داد: سومین مسئولیت ما در برابر جامعه، افراد و خانواده‌های سربازان وظیفه است که ما باید خود را در برابر این عزیزان هم مکلف بدانیم و فضای آرامی را برای خدمت فرزندانشان در نیروهای مسلح مهیا کنیم و مراقب باشیم که خدای نکرده با سهل انگاری یا رخ دادن اتفاقی ناگوار در محیط های سربازی آرامش روانی جامعه به هم نخورد.
امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: من با تواضع از متخصصان امر روانشناسی درخواست می‌کنم تا در این حوزه حضور پیدا کرده و تدبیر کنند، چرا که جامعه و جوان امروزی ما با عوامل و متغیرهای گوناگونی سر و کار دارد که هر کدام بر فکر و ذهنش اثر می‌گذارد و این ما هستیم که در چنین شرایطی باید به سمت سرباز حرکت کنیم و با او چهره به چهره صحبت کنیم تا به لحاظ روانی به آرامش برسد.

705

کد خبر: 826608

وب گردی

وب گردی