فوتبال ایران منتظر تصمیم اسکاتلندی تاج/ نفت تهران از رنجرز بزرگتر است؟

تصمیمی اسکاتلندی مانند کنار گذاشتن نفت تهران از لیگ برتر و عدم مماشات با مدیران این باشگاه توسط فدراسیون فوتبال می‌تواند تلنگر خوبی باشد تا حساب کار دست دیگر باشگاه‌ها هم بیاید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، لیگ برتر هفدهم هم آغاز شد اما همچنان باشگاه نفت تهران با شرایط عجیب و غریب خود در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی می‌کند و به استانداردهای حرفه‌ای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال طعنه می‌زند.

تکلیف مدیریت باشگاه نفت مشخص نیست و حتی کسی نمی‌داند تقی گلرخسار، مالک این باشگاه که روزی سودای خرید امتیار باشگاه پرسپولیس را در سر داشت، در حال حاضر کجاست و چه می‌کند؟ طلبکاران باشگاه نفت بارها مقابل وزارت نفت و فدراسیون فوتبال تجمع کرده‌اند و بازیکنانش دست به اعتصاب زده‌اند اما یکی از بدهکارترین باشگاه‌های لیگ برتر که در این مدت به تعهدات خود عمل نکرده، توانست فدراسیون را مجاب کند فرصتی دیگر بدهد و حالا 3 هفته است که با قرارهای موقت اجازه حضور در لیگ را پیدا می‌کند.

این در حالی است که بنا بر تأکید AFC باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید وضعیت مالی خود را روشن کرده و به استانداردهای لازم برسند تا بتوانند در معتبرترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن به میدان بروند ولی نفت تهران به عنوان قهرمان جام حذفی و یکی از چهار نماینده ایران در آسیا، در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد.

نفت از رنجرز بزرگتر است؟!

باشگاه گلاسکو رنجرز، یکی از دو قطب فوتبال اسکاتلند محسوب می‌شود که تقابلش با سلتیک به دلایل مذهبی و سیاسی به یکی از حساس‌ترین و خونین‌ترین دربی‌های دنیا شهرت دارد. سال 2012 بود که رنجرز به خاطر ورشکستگی و ناتوانی مالی به یک باره از بالاترین سطح فوتبال اسکاتلند به دسته چهارم فرستاده شد؛ اتفاقی که حتی طرفداران دشمن دیرینه‌شان را هم بهت‌زده کرد. رنجرز مجبور شد همه چیز را از صفر شروع کند و بار دیگر پله به پله و این بار با مدیریت مالی صحیح به لیگ برتر برگردد.

هر چند مهدی تاج صحبت‌هایی مبنی بر برگزاری لیگ برتر ایران با 10 تیم کرده اما تجربه ثابت کرده در نهایت همه چیز با رایزنی و گرو گذاشتن ریش حل و فصل می‌شود. در روزهایی که AFC عملا به باشگاه‌های ایرانی مخصوصا استقلال و پرسپولیس، اولتیماتوم داده و به نوعی آنها را به حذف از لیگ قهرمانان تهدید کرده، تصمیمی اسکاتلندی مانند کنار گذاشتن نفت تهران از لیگ برتر و عدم مماشات با مدیران این باشگاه توسط فدراسیون فوتبال می‌تواند تلنگر خوبی باشد تا حساب کار دست دیگر باشگاه‌ها هم بیاید؛ باشگاه‌هایی که سال‌هاست قراردادهای نجومی از پول بیت‌المال با مربیان و بازیکنان می‌بندند و هیچ اهرم فشاری هم وجود ندارد که باشگاه‌ها را به پایبندی به تعهدات خود مجاب کند.

با این وجود نفت تهران که طلبکارانش هم از وصول مطالبات خود ناامید شده‌اند همچنان در لیگ برتر حضور دارد و حالا خود را برای دیدار هفته چهارم با تراکتورسازی آماده می‌کند!

604

کد خبر: 826653

وب گردی

وب گردی