فرهنگی: کابینه دولت دوازدهم تفاوتی با کابینه قبلی ندارد

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد که کابینه دولت یازدهم در مسائل حساس کشور موفق نبود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مخالفت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور،‌گفت: موافقت یا مخالفت کلیات کابینه به معنای موافقت یا مخالفت با همه کابینه نیست.

وی افزود: کابینه قبلی کابینه موفقی در مسائل حساس کشور نبود و کابینه‌ای که معرفی شده تفاوت اساسی با کابینه قبلی ندارد. رئیس‌جمهور تلویحا در سخنان خود این موضوع را بیان کردند.

فرهنگی ادامه داد: کابینه دولت قبل در اشتغال، مسکن، مبارزه با فساد و انضباط مؤسسات مالی مانند کاسپین و مؤسساتی اینچنینی نتوانست گام‌های مثبتی را بردارد و متاسفانه روش‌های تنگ نظرانه سیاسی در بخش‌های مختلف حاکم بود و جز در موارد خاصی در مابقی وزارتخاته تحول مثبتی را شاهد نبودیم.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: کابینه قبلی در رابطه با مپنا گام برنداشت، عمران در آن دوره تعطیل بود. بخش ساختمنان در رکود قرار داشت و معلمان از شرایط معیشتی خود ناراضی‌اند و این مسئله تاثیر خود را در 16 میلیون رای به رقیب و 15 میلیون کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، نشان داد.

وی افزود: البته دولت در جلب رای موافق نیز از همان مبنا که سال 88 شاهد بودیم و به خاطر آن خسارت‌های زیادی به کشور و نظام وارد شد، بهره برده شد. جالب اینکه برخی دوستان دولت هنوز از مدعیان آن حوادث تلخ دفاع می‌کنند و رئیس جمهور هم از همان آنها مشورت می‌گیرد.

فرهنگی ادامه داد: پول‌پاشی در انتخابات و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در انتخابات مسئله دیگری است که شاهد بودیم. حال که انتخابات گذشته برخی مسئولان آن روش‌ها را رها نمی‌کنند. با دستگاه‌های مرکزی تماس می‌گیرند خواهان عزل مدیران به خاطر انتخابات هستند. مانع ارتقاء اعضای هیأت علمی هستند و کارمندان را تعدیل و از پست‌های خود برکنار می‌کنند که امیدواریم این روش متوقف شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت در کابینه جدید نیز تغییر اساسی پیدا نکرد و به همین دلیل نباید انتظار تحول داشته باشیم و مشکلات اقتصادی دوره قبل استمرار خواهد داشت. بی‌برنامگی در بحث اشتغال هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: نمی‌دانم این عدد 850 هزار شغل از کجا آمده است. نرخ فعلی بیکاری 12.6 درصد است و پیش‌بینی برنامه با عنوان 8.6 درصد درج شده است.که هر سال 300 هزار شغل را شامل می‌شود. بنابراین برنامه‌ریزی باید بر اساس یک میلیون و 400 هزار شغل در سال باشد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت شرطی که مقام معظم رهبری در برنامه تنفیذ رئیس‌جمهور گذاشته‌اند و آن اجرای دقیق برنامه ششم است، محقق شود. البته آقای روحانی برنامه ششم را ابلاغ نکرد و رئیس مجلس این کار را انجام داد. مجلس در طول اجرای برنامه ششم احکام آن را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در ادامه با اشاره به اظهارات روحانی در خصوص عدم استفاده از بانوان در کابینه، گفت: این توجیهی که بیان شد، قابل پذیرش نیست. ظرفیت‌های بسیار بالایی در جامعه بانوان وجود دارد که باید از آن بهره‌گیری می‌شد.

وی در ادامه نسبت به میانگین سن کابینه دولت دوازدهم انتقاد کرد و گفت: میانگین سنی کابینه دولت دوازدهم تفاوت اساسی با دولت قبل نکرده که امیدواریم جبران شود و شاهد کابینه خسته گذشته نباشیم.

فرهنگی به مشکلات دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: نمی‌دانیم که دولت برای آینده دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌ها و دریاچه‌های مشابه چه برنامه‌ای خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم دولت به انتظارات عمومی و به خواسته‌های رای دهندگان که انتظار تحول داشتند و به خواسته آنانی که رای ندادند توجه کرده و همه را امیدوار کند و امیدواریم شاهد تحولات مثبت در همه زمینه‌ها باشیم.

302

کد خبر: 826722

وب گردی

وب گردی