نعمتی: رئیس جمهور مدیریت واحدی را برای بخش اقتصادی و حوزه سلامت در نظر بگیرد

نماینده تهران در مجلس گفت: بعضاً صداهای ناکوکی از وزارتخانه‌های اقتصادی و همچنین بخش سلامت شنیده می‌شود که باید کوک شود.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز نعمتی در جلسه علنی امروز مجلس (24 مردادماه 96) و در جریان موافقت با خط مشی کابینه دوازدهم گفت: خوشبختانه در انتخابات اخیر آقای دکتر روحانی با بیش از 24 میلیون رأی از سوی مردم انتخاب شد و البته امروز آقای روحانی رئیس جمهور همه ملت ایران است.

وی افزود: اعتدال یکی از شعارهای اصلی آقای روحانی در انتخابات بود و من فکر می‌کنم که افرادی هم که برای کابینه دولت دوازدهم انتخاب شدند کسانی هستند که از حواشی به دورند و به متن کار می‌پردازند که این یکی از نقاط قوت کابینه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بیشتر افرادی که برای کابینه دولت دوازدهم به مجلس معرفی شده‌اند کسانی هستند که از نقاط قوت بسیاری در حوزه کاری خود برخوردارند که از جمله این افراد می‌توان به آقایان ظریف و زنگنه برای تصدی وزارتخانه‌های امور خارجه و نفت اشاره کرد.

نعمتی خاطرنشان کرد: حفظ وزرای کارآمد دولت باعث شده تا پیشرفت‌هایی که دولت در دوره یازدهم به دست آورده استمرار داشته باشد و حتماً 9 وزیری که در دولت یازدهم خدمت کرده‌اند و بار سنگین دولت دوازدهم نیز بر دوش آنها گذاشته شده وظیفه‌شان بی‌شک سنگین‌تر از گذشته است.

وی افزود: البته 9 وزیر جدیدی هم که برای دولت دوازدهم به مجلس معرفی شده‌اند و انشاالله رأی اعتماد هم خواهند گرفت انشاالله در چهارچوب شعارهای آقای رئیس جمهور حرکت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزرایی که در عرصه سیاست داخلی به مجلس معرفی شده‌اند افرادی با تجربه، توانمند و شریفی هستند که توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف عملکرد مناسبی را داشته باشند. اما توقعی که از وزرا در این عرصه وجود دارد این است که حقوق شهروندی در این عرصه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و منشور حقوق شهروندی توسط وزارت کشور باید به خوبی اجرا شود و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که برخی از افرادی که مسئول نیستند و بعضاً تصمیمات غیر مسئولانه‌ای را به دولت تحمیل می‌کنند به اسم نظام مشکلاتی را به کشور تحمیل نکنند.

نعمتی خاطرنشان کرد: در مجامع مختلف بین‌المللی از نظر حقوق شهروندی مورد سوال هستیم و نیاز داریم که حقوق شهروندی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم که دولت به صورت سالانه موضوعات و به ویژه برنامه ششم را مورد پیگیری قرار دهد که تاثیر آن در بین مردم وجود داشته باشد. واقع‌گرایی و واقع‌بینی از طرف دولت به برنامه‌ها یک اصل مهم است و دولت باید به مشکلاتی که در کشور وجود دارد به ویژه در حوزه اقتصادی به صورت برنامه‌محور نگاه کند.

*نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد پایبندی دولت به ویژه شخص رئیس جمهور، وفاداری به شعارهای انتخاباتی است و نکته دیگر این است که بعضاً صداهای ناکوکی از وزارتخانه‌ها به ویژه وزارتخانه‌های اقتصادی و همچنین بخش سلامت شنیده می‌شود که باید کوک شود و درخواستم این است که آقای روحانی تیم و مدیریت واحدی را برای مجموعه‌های اقتصادی و تیم سلامت دولت داشته باشد.

نعمتی خاطرنشان کرد: نکته بعدی موضوع استفاده از بانوان فرهیخته، جوانان و اقوامی هستند که در انتخابات آقای روحانی را کمک کردند و توقع مردم در این‌باره توقع کاملاً بجایی است.

وی افزود: ابر چالش‌های کشور مشکل اشتغال، مشکل بیکاری، عدم رونق اقتصادی در کشور و همچنین موضوعات مختلف در حوزه اجتماعی است و این توقع از همه اعضای کابینه پیشنهادی وجود دارد که اقدامات لازم در خصوص رفع این مشکلات صورت پذیرد و از وزارت صنعت توقع می‌رود که مجموعه‌های صنعتی که با مشکلات متعددی مواجه هستند مشکلاتشان مرتفع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حوزه حقوق شهروندی از بهانه‌هایی که در حوزه حقوق بشر برخی نهادهای غیر مسئول به دست دشمنان انقلاب می‌دهند جلوگیری شود.

302

کد خبر: 826725

وب گردی

وب گردی