بازتاب گسترده سخنان روحانی در جلسه رای اعتماد مجلس در رسانه‌های خارجی+تصاویر

سخنان حسن روحانی در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای کابینه دولت دوازدهم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت. رییس جمهور به آمریکا درباره اعمال ‌تحریم‌های تازه علیه تهران هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، سخنان امروز حسن روحانی – رییس جمهور کشورمان – در مراسم معرفی اعضای کابینه برای کسب رای اعتماد در مجلس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی آمریکا در این باره نوشت:‌ روحانی در مراسم دفاع از وزرای خود در مجلس این کشور تهدید کرد تهران توانایی آغاز دوباره فعالیت‌های هسته‌ای خود را تنها در چند ساعت دارد.

این روزنامه می‌افزاید: رییس جمهور ایران تاکید کرد در صورتی که واشنگتن به تهدید‌ها و تحریم‌های خود علیه ایران ادامه دهد، تهران می‌تواند در مدتی کوتاه به پیش از توافق هسته‌ای بازگردد.

پایگاه خبری روزنامه تلگراف انگلیس نیز در مطلبی به هشدار روحانی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و واکنش تهران اشاره کرد. در این مطلب آمده است: اگر آمریکا خواهان بازگشت به گذشته است تهران نیز می‌تواند در مدت کوتاهی (نه یک هفته یا یک ماه بلکه چند ساعت) به شرایط پیش از مذاکرات هسته‌ای باز می‌گردد.

روزنامه تلگراف در تحلیل خود می‌نویسد:‌ ایران تاکید دارد تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران نقض کننده توافق هسته‌ای (برجام) که میان این کشور و شش قدرت جهانی در سال 2015 به امضا رسید، است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در انتهای ماه ژوئیه شش نهاد ایرانی را به دلیل ارتباط با برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

پایگاه خبری روزنامه "تایمز آو ایندیا" نیز با اشاره به سخنان روحانی در مراسم دفاع از کابینه‌اش در مجلس نوشت:‌ رییس جمهور ایران امروز نسبت به اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا هشدار داد و گفت تهران می‌تواند به سرعت به گذشته باز گردد. روحانی با انتقاد از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت: ترامپ به جهان نشان داد واشنگتن شریک خوبی نیست.

شبکه سی ان ان آمریکا نیز در گزارشی درباره مراسم رای اعتماد مجلس ایران نوشت: حسن روحانی در مراسم دفاع از وزرای کابینه‌اش به واشنگتن درباره اعمال تحریم‌های جدید هشدار داد و گفت تهران می‌تواند به سرعت از برجام خارج شود.

در ادامه این گزارش آمده است: روحانی تاکید داشت ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده و به پایبندی خود به این توافق ادامه می‌دهد؛ اما هر گونه نقض عهدی از سوی هر کدام از طرفین با پاسخ مناسب تهران همراه خواهد بود.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری با اشاره به مراسم رای اعتماد امروز مجلس شورای اسلامی به وزاری دولت دوازدهم، نوشت: حسن روحانی به واشنگتن هشدار داد اگر آمریکا بخواهد به تجارب گذشته (در اعمال تحریم‌ علیه ایران بازگردد)، تهران نیز می‌تواند به سرعت به شرایط پیش از تحریم‌ها برگردد.

کد خبر: 826744

وب گردی

وب گردی