طالبان به ترامپ نامه نوشت

گروه طالبان نامه مفصلی را به پنج زبان انگلیسی، پشتو، فارسی، عربی و اردو خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، در این نامه گروه طالبان از ترامپ خواسته‌ که در استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان، تصمیم به اخراج تمام نیروهای آمریکایی از این کشور بگیرد.

کاخ سفید در حال بازنگری بررسی راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان می باشد و گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم امنیتی ترامپ بر سر اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گرفتار دودستگی شده است.

طالبان، از تعلل و تاخیر در اعلام این استراتژی، به عنوان نشانه‌ای از پی بردن به اشتباهات آمریکا در افغانستان از سوی ترامپ یاد کرده است. طالبان در نامه خود نوشته که آنها گروهی منظم با مسئولیت ملی، نظامی و سیاسی در منطقه هستند که مانع بسیاری از "فتنه‌ها" شده اما آمریکا نباید آن‌ها را مجبور سازد که دست به سوی حریفان آمریکا دراز کند.

این نامه گروه طالبان در حالی منتشر می‌شود که " ضمیر کابلوف " نماینده ویژه روسیه در افغانستان، به تازگی در در گفت‌و‌گو با روزنامه روسی ایزوستیا، ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان را "ناکام" خوانده و گفته که نیروهای آمریکایی باید افغانستان را ترک کنند.

طالبان در نامه‌ به ترامپ، نوشته است که پس از شانزده سال از حضور نیروهای خارجی در افغانستان، وضعیت این کشور هر روز بدتر شده است.

به باور این گروه، ناتوانی "دست نشانده‌های انتخاب شده آمریکا" دلیل اصلی این وضعیت است.

گروه طالبان به مصرف میلیاردها دلار در افغانستان و کشته شدن سربازان آمریکایی در این کشور اشاره کرده و از ترامپ خواسته از اشتباهات گذشتگان خود عبرت گرفته و به مشورت بعضی مقامات آمریکایی مبنی بر افزایش نیرو در افغانستان، گوش ندهد.

طالبان دلیل اصلی جنگ در افغانستان را "اشغال خارجی" خوانده و از ترامپ خواسته‌اند با خروج نیروهایش، تصمیمی صلح‌جویانه برای این کشور بگیرد.

گروه طالبان پیش از این نیز زمانی که ترامپ به تازگی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده بود، به او نامه‌ای نوشته و از او خواسته بودند که به جنگ در افغانستان پایان دهد.

802

کد خبر: 826764

وب گردی

وب گردی