شکار قوچ با پوشش سفر خانوادگی در سرخه حصار

صبح دیروز به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان غیرمجاز به پارک ملی سرخه حصار، نیروهای یگان محیط زیست این پارک وارد عمل شدند. این متخلفان یک خانم را نیز همراه خود کرده بودند تا در پوشش تفریح خانوادگی کسی به حضور و تردد آنها در منطقه مشکوک نشود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، امامعلی یگانزاده رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جست و جو و دوربین کشی به یک خودروی ریو نوک مدادی در حال خروج از منطقه مشکوک شدند.

وی اظهار داشت: مامورین خودروی مذکور را متوقف نموده و هنگامیکه قصد بازرسی از آن را داشتند با ممانعت و تمرد سرنشینان خودرو که دو مرد و یک زن بودند مواجه شدند.

وی افزود: سرنشینان خودرو با مامورین درگیر شدند تا اجازه بازرسی از خودرو را ندهند اما در نهایت مجبور به تمکین به خواست محیط بانان شدند. در بازرسی از داخل صندوق عقب خودروی مذکور لاشه کامل یک قوچ وحشی جوان (۲ الی ۴ ساله) کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه بازداشت شدند.

وی ادامه داد: متخلفین پس از اقدام به شکار، اسلحه بکار رفته در تخلف را از منطقه خارج نموده و سپس برای انتقال لاشه قوچ اقدام کرده بودند که توسط محیط بانان دستگیر شدند. متهمین از شکارچیان متخلف سابقه دار و حرفه ای به شمار می روند که پیش از این نیز دارای پرونده تخلف در زمینه شکار و صید بوده اند.

وی در پایان گفت: متهمان پس از بازجویی و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و تمرد از فرمان مامورین حین انجام وظیفه به مراجع قضایی معرفی شدند. با دستور مقام قضایی عامل اصلی شکار غیرمجاز قوچ وحشی روانه زندان مرکزی تهران شده و دو متخلف دیگر تا زمان رسیدگی به پرونده با قید ضمانت آزاد شدند.

705

کد خبر: 826792

وب گردی

وب گردی