چرا خانم ها برای وزارت معرفی نشدند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از دولت سهم نمی خواهیم اما حرف و سوال ما این است که چرا خانم ها برای وزارت معرفی نشدند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکا نیوز مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی در پاسخ به برخی منتقدان با بیان اینکه اینجا تریبون نمازجمعه نیست و مجلس است، اظهار داشت: این که می گوییم برنامه دولت سکولاریستی است، یعنی یا نمی دانیم معنای سکولار چیست و یا توجه نداریم رهبری نظام حکم رئیس جمهور را به عنوان رئیس دولت تنفیذ کرده است.

وی افزود: در قانون برنامه ششم نوشته ایم که سالانه باید ۷۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی شود؛ برجام و توتال نیز در راستای همین سرمایه گذاری است. اما دیدیم یک عده در مجلس در باره توتال چه کردند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر برجام به طور کلی غلط است در رأس این نظام رهبری وجود دارد؛ مانند سند ۲۰۳۰ که گفتند لغو شود، این را هم بگویند که برداشته شود.

کواکبیان با بیان اینکه ما از دولت سهم نمی خواهیم گفت: حرف ما این است که مثلا چرا خانمها معرفی نشده اند.

وی تصریح کرد: ۳۰۰ نفر در طول این ۴۰ سال گردش نخبگان داشته ایم، بهتر بود چهره های تازه نفس تری می آمدند، اما همانطور که رئیس جمهور تأکید کرد وزرا در سطح معاونین و مدیران کل از زنان استفاده کنند.

303

منبع: مهر

کد خبر: 826817

وب گردی

وب گردی