بهترین راه کسب ثروت؛ پژوهش مبتنی بر نیاز صنعت/اعضای هیات علمی دانشگاه ها آچار به دست باشند!

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه بهترین راه کسب ثروت ارائه پژوهش های مبتنی بر نیاز صنعت است به اهمیت همکاری اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی تاکید کرد.

زاهد کمانگر عضو هیات علمی وظیفه واحد سنندج دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ظرفیت های علمی این مجموعه علمی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت:مجموعه دانشگاه آزاد در زمینه‌های مختلف پتانسیل های بالایی دارد و در طی سال های فعالیت خود توانسته است ظرفیت های بسیاری را کسب کند.

وی ادامه داد: موجی که در دنیا از لحاظ علمی و آکادمیک وجود دارد ورود دانشگاه ها به نسل سوم و دوری از فعالیت های صرفا تئوریکال و آموزشی است.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد با مدیریت خود توانسته است به مرحله رشد و بالندگی برسد افزود: بهترین راه کسب ثروت انجام فعالیت های پژوهشی متمرکز بر رفع نیازهای صنعت است زیرا با توجه به اینکه تحت فشارهای وارد از طرف تحریمها هستیم، برای عرضه محصولات داخلی مشکل داریم و دانشگاه آزاد می تواند در صنایع زیرساخت نقش موثری را ایفا کند.

وی به اهمیت مجموعه دانشگاه آزاد به بخش تکنولوژی های نوین اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم که این مجموعه باید بیش از گذشته به سمت پژوهش های هدفمند حرکت کند. در این راستا شرکت های دانش بنیان یکی از مفیدترین و موثرترین پارامترهای عدم وابستگی برای تامین هزینه های جاری غیر شهریه ای است.

او ادامه داد:در بخش ارتباط با صنعت تماما دولت یا صنعت مقصر نیست البته ممکن است صنعت به دلیل برخی از سیاست ها با دانشگاه همکاری نکند اما دانشگاه های ما نیز نیازمندی های صنعت را نمی شناسند.

کمانگر افزود: باید به تفاهم نامه های نوشته شده جامع عمل بپوشیم زیرا به عنوان مثال در دانشگاه آزاد قراردادهایی با بنیاد ملی نخبگان داریم که هیچ گاه به مرحله اجرایی نرسیده اند زیرا پروژه ها به اشخاص غیر دانشگاهی واگذار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تصریح کرد: سیستم آموزشی ما متاسفانه هیچ گاه وارد سیستم مبتنی بر تولید نشده است بعلاوه اعضای هیات علمی شناخت کافی از تبدیل علم به محصول نداشته و به اصطلاح آچار به دست نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد می تواند 2مسیر تغییر سیستم آموزش مبتنی بر تحقیق ، کارگاه، آزمایش و لابراتوار و یا تشکیل گروه های هیات علمی متشکل از تخصص های علمی و پژوهشی را انتخاب کند.

200/202

کد خبر: 826848

وب گردی

وب گردی