معاون استاندار همدان: زمینه‌های لازم برای مشارکت اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی فراهم شود

معاون استاندار همدان با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در امر مبارزه با موادمخدر عنوان کرد: باید زمینه‌های لازم برای مشارکت اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به کاهش 29 درصدی مفاسد اجتماعی در سال گذشته گفت: امسال نیز شاهد کاهش 32 درصدی این نوع مفاسد در استان بوده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدابراهیم الهی‌تبار سه‌شنبه 24 در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، از کاهش 22 درصدی سرقت در سال گذشته خبر داد و افزود: در حوزه کشفیات موادمخدر شاهد کاهش 23 درصدی و در حوزه سایر جرائم نیز 29 درصد کاهش به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 30 درصدی در حوزه جعل اسناد بودیم، افزود: نزاع و درگیری فردی نیز 64 درصد و نزاع گروهی 17 درصد کاهش یافته است.

الهی‌تبار خاطرنشان کرد: استان همدان در حوزه سوءمصرف موادمخدر نیز از رتبه اول در کشور به رتبه هفتم تنزل کرده که این حاصل توجه استان به این آسیب بوده است.

وی از کاهش آمار خودکشی در استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های مختلفی در این حوزه انجام شده و در نهایت منجر به کاهش این آسیب شده است.

معاون استاندار همدان به حضور فعال کمیته‌های مختلف در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تأکید کرد و ادامه داد: برگشت اعتبارات برخی از این کمیته‌ها را بعید می‌دانم اما به هر حال باید توضیحاتی در این زمینه ارائه کنند.

وی به تقویت مرکز ماده 16 تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند و در تولید برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه منتظر ابلاغ نباشند.

وی یادآور شد: شیوه استفاده از موادمخدر روز به روز تغییر می‌کند بنابراین مسئولان باید متناسب با این تغییرات برنامه داشته باشند.

معاون استاندار همدان با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در امر مبارزه با موادمخدر عنوان کرد: باید زمینه‌های لازم برای مشارکت اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

وی به مشارکت سمن‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر تأکید کرد و گفت: مشکلی در زمینه جذب اعتبارات برای فعالیت سمن‌ها نداریم بنابراین این افراد باید طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این حوزه ارائه کنند.

الهی‌تبار در پایان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بودیم که ماحصل آن اعتماد اجتماعی و آرامش مردم و افزایش سرمایه اجتماعی است.

کد خبر: 826870

وب گردی

وب گردی