کدخدایی : معرفی سرپرست برای وزارت علوم منعی ندارد

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به معرفی نشدن وزیر علوم برای کابینه دوازدهم گفت:رئیس جمهورتا سه ماه می تواند برای وزارتخانه سرپرست معرفی کند و این اقدام مشکلی ندارد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره عدم معرفی وزیر علوم توسط رئیس‌جمهور به همراه سایر وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم گفت: منعی در قانون اساسی برای این کار وجود ندارد.

وی ادامه داد: در خود قانون آمده است که رئیس جمهور می تواند برای سه وزارتخانه سرپرست معرفی کند و به نظر نمی آید که منعی برای معرفی نکردن وزیر برای یک وزارتخانه آن هم در صورتی که اکثر کابینه معرفی شده اند وجود داشته باشد .

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: با توجه به روندی که معمولا در گذشته وجود داشته مبنی بر داشتن سرپرست برای وزارتخانه، رئیس جمهورتا سه ماه می تواند برای وزارتخانه سرپرست داشته باشند و این کار مشکلی ندارد.

کدخدایی در مورد اعلام وصول کابینه با توجه به این که هنوز وزیر علوم برای آن معرفی نشده است گفت: از نظر بنده مشکلی ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس اصل 135 قانون اساسی رئیس‌جمهور می‌تواند به مدت 3 ماه برای وزارتخانه‌هایی که وزیر ندارند، سرپرست تعیین کند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد : بر این اساس تعین سرپرست برای وزارتخانه‌ها هم می‌تواند در ابتدای کار دولت جدید باشد و هم در میانه کار و منعی از این بابت وجود ندارد.

303

کد خبر: 826871

وب گردی

وب گردی