هشدار روسیه و چین درباره ماجراجویی نظامی در شبه جزیره کره

وزرای خارجه روسیه و چین درباره بحران در شبه جزیره کره به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «سرگئی لاوروف» و «وانگ یی» وزیران امور خارجه روسیه و چین روز سه شنبه درباره بحران در شبه جزیره کره تلفنی گفتگو و توافق کردند ماجراجویی نظامی و تهدیدها در مورد استفاده از نیروی نظامی در منطقه، باعث تشدید بحران خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد اگر کره جنوبی و آمریکا تمرین های نظامی مشترک خودشان را ادامه دهند ، اوضاع در شبه جزیره کره وخیم تر خواهد شد.

لاوروف با بیان اینکه روسیه آماده تقویت همکاری با چین برای حل بحران در شبه جزیره کره است، تاکید کرد راه حل نظامی غیر قابل قبول است.

وانگ یی نیز در این گفتگوی تلفنی گفت: آمریکا و کره شمالی برای جلوگیری از بحران در شبه جزیره کره باید به تحریک یکدیگر پایان دهد. وی همچنین تلاش برای کاهش تنش ها را خواستار شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه ای جداگانه درباره این گفتگوی تلفنی اعلام کرد وزیران امور خارجه روسیه و چین درمورد ماجراجویی نظامی و تهدیدها درمورد توسل به زور هشدار داده و تاکید کردند مهم نیست این تهدیدها و ماجراجویی های نظامی از کجا نشات می گیرد ، این روند باید متوقف شود.

جنگ لفظی و تهدیدها بین کره شمالی و آمریکا باعث شده تنش بین کره شمالی در یک طرف و آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی در طرف دیگر به شدت افزایش یابد.

در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد تهدیدهای کیم جونگ اون با « خشم و آتشی » روبرو خواهد شد که جهان هرگز مشابه آن را مشاهده نکرده است.

درهمین حال کیم نیز هشدار داده ممکن است حمله ای موشکی را به جزیره گوام انجام دهد که تحت کنترل آمریکا قرار دارد و چند پایگاه نظامی آمریکا نیز در آن واقع است. بمب افکن های راهبردی آمریکا نیز ماموریت های خودشان را در شبه جزیره کره از این پایگاه آغاز می کنند.

کد خبر: 826918

وب گردی

وب گردی