تصاویر ماهواره‌ای حاکی از تدارک کره شمالی برای حمله موشکی است

مقامات دفاعی آمریکا مدعی شدند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی برای حمله موشکی احتمالی آماده می‌شود

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی ایندیپندنت به نقل از مقامات دفاعی آمریکا نوشت تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی برای حمله موشکی احتمالی آماده می‌شود. مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند تصاویر ارسالی از ماهواره‌های جاسوسی این کشور نشان می‌دهد کره شمالی در حال استقرار سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک میان‌بُرد است.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی در گفتگو با سی ان ان اظهار داشت به نظر نمی‌رسد این تحرکات به طور مستقیم با تهدید هفته پیش کره شمالی مبنی بر حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره گوام مرتبط باشد. با این حال؛ او افزود ارتش آمریکا به دقت تحرکات موشکی کره شمالی را تحت نظر دارد.

حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و اقدامات تحریک‌آمیز این کشور –از قبیل استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی– باعث افزایش تنش‌ها در این منطقه شده است. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بیش از پیش افزایش یافته است. کره شمالی در واکنش به اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات دولت جدید آمریکا برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را گسترش داده است. آزمایش‌های اخیر پیونگ یانگ بر پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما متمرکز شده است. براساس اظهارات مقامات کره شمالی و برخی کارشناسان نظامی جهان، مناطق مختلفی از آمریکا در تیررس این موشک‌ها قرار دارند.

کره شمالی بامداد روز 13 تیرماه و همزمان با روز استقلال آمریکا، یک فروند موشک بالستیک را آزمایش کرد که قابلیت هدف قرار دادن آلاسکا و برخی دیگر از مناطق آمریکا را دارد. در پی تشدید تنش‌ها میان دو کشور، کره شمالی چند روز پیش تهدید کرد پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره گوام را واقع در اقیانوس آرام هدف قرار خواهد داد. از سوی دیگر، گزارش ها نشان می‌دهد پیونگ یانگ به فناوری ساخت کلاهک‌های کوچک هسته‌ای قابل جاسازی در موشک های خود دست یافته است.

گفتنی است تلویزیون کره شمالی صبح امروز (سه شنبه) گزارش داد «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، تصمیم گرفته است تهدید موشکی خود علیه گوام را عملی نکند؛ به شرط اینکه آمریکا در عمل نشان دهد به دنبال تشدید تنش در شبه‌جزیره کره نیست.

کد خبر: 826920

وب گردی

وب گردی