پیگیری راه اندازی خط راه آهن مشهد- نجف

وزیر کشور عراق گفت: با هدف تسهیل رفت و آمد زائران، راه اندازی خط راه آهن مشهد – نجف پیگیری بیشتری می شود.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم الاعرجی امروز در سفر به مشهد در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: راه اندازی این مسر ریلی،مورد تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز است و در آینده نه چندان دور خط راه آهن مشهد- نجف نقش موثری در رفت و آمد زائران دو کشور ایفا خواهد کرد.

او گفت: دولت عراق همچنین تلاش می کند یک شرکت حج و زیارت منسجم را به ثبت برساند تا سفر زائران عراقی به ایران ساماندهی بهتری یابد ولی به دلیل علاقه مندی مردم عراق به سفرهای انفرادی در این خصوص مشکلات زیادی وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار از تلاش مسئولان عراقی برای حل مشکلات زائران ایرانی قدردانی کرد و افزود: بهتر است معاونت زیارت در شهرهای مذهبی عراق راه اندازی شود. در ایران، استانهای خراسان رضوی، قم و شیراز دارای این معاونت هستند و قطعا با تشکیل آن در شهرهای مذهبی عراق سطح تعاملات 2 کشور گسترش می یابد.

علیرضا رشیدیان گفت: جمهوری اسلامی ایران تعاملات مناسبی را با کشور عراق برقرار کرده است و هم اینک هر سال تعداد زیادی از زائران ایرانی به عراق و یا زائران عراقی به ایران سفر می کنند.

او گفت: اکنون برای زائران عراقی در فرودگاه مشهد روادید سه ماهه صادر می شود که می توانند با آن در کل ایران رفت و آمد کنند.

وزیر کشور عراق بعد از امضای تفاهمنامه ای در تهران برای زیارت حرم مطهر رضوی وارد مشهد شد.

901

کد خبر: 826921

وب گردی

وب گردی