گوترش:نژادپرستی، بیگانه هراسی و مخالفت با ادیان جوامع را مسموم می کند

دبیرکل سازمان ملل به خشونت‌های نژادپرستانه اخیر در آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل امروز (چهارشنبه) پس از خشونت‌های اخیر در شارلوتزویل ویرجینیا خواستار مبارزه با نژادپرستی و بیگانه هراسی شد.

گوترش در پیامی توییتری گفت: نژادپرستی، بیگانه هراسی، مخالفت با یهودیان و اسلام هراسی در حال مسموم کردن جوامع ما است. ما باید به مقابله با آنها بپردازیم. هر زمان و در هر مکان.

فرحان حق، سخنگوی معاون سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد نژادپرستی و تبعیض نژادی مربوط به خشونت های شارلوتزویل را محکوم می‌کند.

یک مرد با زیر گرفتن مردم شرکت کننده در تظاهرات در شهر شارلوتزویل، موجب مرگ یک زن 32 ساله و زخمی شدن 19 نفر دیگر شد. حال 5 نفر از زخمی شدگان این حادثه وخیم است . 15 نفر دیگر نیز در درگیری های خیابانی بین سفیدپوستان ملی گرای افراطی و مخالفان آنها زخمی شده اند.

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بالا گرفتن انتقادها از او به دلیل محکوم نکردن خشونت‌های گروه‌های نژادپرستان، سرانجام تسلیم فشارها شد.

دونالد ترامپ دوشنبه شب در جمع خبرنگاران از نئونازی، گروه کوکلاکس‌کلان - از گروه‌های حامی برتری نژاد سفید- و دیگر گروه‌های نژادپرست به عنوان «جانی و تبهکار» یاد کرد.

ترامپ بعد از خشونت‌های نژادپرستانه در شهر «شارلوتزویل» روز شنبه بدون اشاره به اقدامات گروه‌های حامی برتری نژادی سفیدپوستان، خشونت «همه‌طرف‌ها» را محکوم کرده بود. این امر موجب انتقاد سیاستمداران هر دو جناح از وی شد.

منبع: ایسنا

801

کد خبر: 826962

وب گردی

وب گردی