شورای هماهنگی نهادهای اطلاعاتی در شورای عالی امنیت تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی با رد ادعاهای علی مطهری در خصوص عدم هماهنگی نهادهای اطلاعاتی، گفت: شورای هماهنگی اطلاعاتی در کشور وجود دارد در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز ، در جلسه نوبت صبح روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی علاءالدین بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار داشت: وزارت اطلاعات یکی از ارکان تأثیرگذار در عرصه امنیت ملی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای علوی از ویژگی‌های لازم برای تصدی مسئولیت وزارت اطلاعات برخوردار است، وی دارای تدین، ولایتمداری، سعه‌صدر، قاطعیت و سرعت در تصمیم‌گیری می‌باشد.

وی بدنه وزارت اطلاعات را افرادی متدین، ولایتمدار و کاردان خواند و گفت: با توجه به اینکه در برخی ارگان‌ها مثل وزارت اطلاعات و قوه‌قضائیه، افراد با توجه به اختیاراتشان قدرت بیشتری دارند، باید تدین بیشتری نیز داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد و برنامه‌های وزارت اطلاعات گفت: اشراف اطلاعاتی داخلی و خارجی از شاخصه‌های وزارت اطلاعات در چهار سال گذشته بوده است.

بروجردی با رد ادعای مطهری در مورد عدم هماهنگی میان ارگان‌های اطلاعاتی افزود: اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای اطلاعاتی هفته‌ای یکبار در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه می‌دهند؛ امکان دارد اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد که طبیعی است، اما نکاتی که اینجا مطرح شد، حتماً دور از واقعیت است، اقتدار موجود در وزارت اطلاعات نشان‌دهنده همکاری و هماهنگی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است. امروز وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی ما یک‌تنه در برابر سازمان‌های اطلاعاتی دنیا ایستاده‌اند.

وی گفت: آنچه در سوریه و لبنان اتفاق افتاد، نشان داد جمهوری اسلامی یک‌تنه حریف همه قدرت‌های دنیاست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، صیانت از دستگاه‌های اجرایی از طریق حراست‌ها را از دیگر ویژگی‌های وزارت اطلاعات خواند و گفت: جلوگیری از نفوذ دشمن از طریق معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات امری وظیفه‌ای مهم است؛ وزارت اطلاعات نهاد ویژه‌ای برای مقابله با نفوذ تشکیل داده است.

بروجردی تصریح کرد: در بسیاری از ارگان‌های حساس افرادی که در معرض جاسوسی هستند، با اطلاع‌رسانی دقیق توجیه شده‌اند و اقدامات جاسوسی ارگان‌های اطلاعاتی بیگانه کشف و شناسایی شده است.

وی تأمین امنیت پایدار را از ویژگی‌های دیگر وزارت اطلاعات خواند و گفت: امنیت پایداری که در نظام جمهوری اسلامی ایران به آن مفتخر هستیم، رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی اروپا به ایران آمدند و از وزیر اطلاعات ما پرسیدند «شما چگونه در چنین منطقه‌ای امنیت کشور خود را حفظ کرده‌اید؟».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات تروریستی که در مجلس انجام شد، بلافاصله با پاسخ قاطع هوا فضای سپاه مواجه شد و موشک‌هایی به مواضع داعش شلیک شد و برخلاف ادعاها، همه موشک‌ها به هدف برخورد کرد.

وی مبارزه بی‌امان با تروریسم و گسترش اقدامات سایبری را از ویژگی‌های دیگر وزارت اطلاعات خواند.

کد خبر: 826974

وب گردی

وب گردی