بکارگیری افراد توانمند در صلح بین زوجین در حال طلاق

معاون اجتماعی دادگستری گلستان گفت: با هدف کاهش طلاق، اجرای طرح مصلحین در دادگستری‌های گلستان آغاز شد. در این طرح، افراد توانمند در زمینه سازش بین زن و شوهر‌های در آستانه‌ جدایی، شناسایی و به کارگیری می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان ، حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش طلاق اظهار کرد: در راستای کاهش دادن طلاق در استان گلستان طرح شناسایی و به کارگیری افراد توانمند در زمینه سازش بین زن و شوهر‌های در آستانه‌ جدایی آغاز شد.

وی گفت: متقاضیان شرکت در این طرح تا پایان شهریور با مراجعه به دبیرخانه این معاونت در گرگان، بلوار شهید کلانتری (کمربندی)، خیابان دانشجو، اداره کل دادگستری استان ثبت نام کنند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: متقاضیان شرکت در این طرح باید حداقل ۴۵ سال سن داشته باشند و به حسن خلق شهره باشند.

این مقام قضایی گفت: نداشتن سوء پیشینه، متاهل بودن از دیگر شرایط ثبت نام کنندگان است.

به گفته وی، شرکت کنندگان در این طرح پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به عنوان حَکَم یا میانجی در دعاوی خانوادگی، پادرمیانی می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان افزود: بانک اطلاعاتی این افراد در اختیار قضات دادگاه‌های خانواده قرار می‌گیرد تا در پرونده‌هایی که نیاز به میانجی گری است از آنان کمک بگیرند.

705

کد خبر: 826998

وب گردی

وب گردی