رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است

نماینده مردم پیرانشهر گفت: رکود کاری کرده است که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است. این وضعیت قابل قبول نیست و باید به فکر رفع این رکود باشیم.

به گزارش ایسکانیوز ، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (25 مرداد 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی بیان داشت: حوزه اقتصاد بحثی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: نامگذاری سال و 2 بار تکرار بحث اقتصاد مقاومتی در سال‌های 95 و 96 دلیل توجه ویژه مقام معظم رهبری به این مقوله بسیار مهم است.من آقای کرباسیان را از سال‌های دور می‌شناسم و ارادات ویژه‌ای به ایشان دارم اما خب یکسری ابهامات و نقدهایی بود که به عنوان نماینده و مطالبه‌گر از طرف مردم به عرض ایشان برسانم.

خضری بیان داشت: بحث اول بحث معیشت مردم است. رکود کاری کرده است که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است. این وضعیت قابل قبول نیست و باید به فکر رفع این رکود باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث مؤسسات مالی زبانزد خاص و عام شده است. سال 90 و 91 قبل از تشکیل این دولت یکسری اختلاس‌های 3 هزار میلیارد دلاری در منطقه غرب کشور، اتفاق افتاد همچنان بلاتکلیف است. آقای کرباسیان در خصوص پیگیری مطالبات به حق مردم انتظار داریم به صورت شفاف بفرمایند چقدر می‌توانند پیگیر این مسائل باشند.

خضری اضافه کرد: نهادهای نظارتی پولی کشور خیلی ضعیف عمل کرده است. مردم گله‌مند هستند. مؤسسات ثامن‌الحجج، آرمان، فرشتگان، کاسپین و غیره با تابلوی بانک مرکزی و اعتمادی که مردم به نظام و بانک مرکزی دارند پولشان را در آنجا سپرده می‌گذارند. باید تعیین تکلیف شود و انتظار داریم در بحث سیاست‌هایی که بانک مرکزی به صورت انقباضی نگاه می‌کنندو وقتی که مجموعه سازمان مدیریت یک سیاست انبساطی دارد وزیر اقتصاد چقدر می‌تواند تعدیل ایجاد کند.

وی در مورد بحث مالیات‌ها گفت: مالیات و بخشی از سازمان تامین اجتماعی مخرب تولید شده است. خیلی از صنایع‌مان به خاطر مشکلات مالیاتی و بدهی به بیمه‌ها نمی‌توانند کار کنند و ما در بحث مالیات افزوده هنوز شفاف نیستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تکالیف ادارات مالیات‌گیر هنوز مشخص نیست. یکی از موانع بسیار بزرگ و مخرب در راه‌اندازی کسب و کار همین مسائل است.

وی با تاکید بر اینکه بحث اقتصاد و امنیت به یکدیگر گره خورده است،‌خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان حلقه اتصالی این دو حوزه را به صورت شفاف به ما بفرمایند. ایشان یک فرد عملگرای به تمام معنا هستند. در هر صورت ما انتظارمان از بزرگانی همچون ایشان انتظار بزرگی است و انتظار داریم کارهایی را که در چندین دهه صورت نگرفته است‌،انتظار داریم آقای کرباسیان با آن توانمندی بالایشان برنامه‌هایی را که به صورت شفاف نیاورده است، به ما بگوید.

خضری در پایان گفت: در بحث مرزها یک ظرفیت بی‌بدیلی وجود دارد. معیشت کولبران و مرزنشینان مشکل دارند. حضرتعالی در بحث گمرکات کار بسیار بزرگی کردید و تشکر می‌کنم و چقدر به ما قول می‌دهید در بحث ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی به مرزنشینان کمک کنیم تا شغل فلاکت‌بار کولبری نداشته باشند.

کد خبر: 827012

وب گردی

وب گردی