پس لرزه های حمله شارلوتزویل کماکان ادامه دارد

جنجال های حمله اتومبیل در شهر شارلوتزویل باعث بروز بحران هایی در کنگره آمریکا، کاخ سفید و تعدادی از شهرهای آمریکا شده است.

به گزارش ایسکانیوز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری هر دو طرف موسوم به چپ ها و سفیدپوستان نژاد پرست را محکوم و به انجام رفتارهای تنش‌زا متهم کرد و هر دو طرف را زیر سوال برد.

خشونت های شارلوتزویل روز شنبه در تلویزیون ملی آمریکا پخش شد و ترامپ به گفته خودش طرف های بسیاری را در این موضوع مقصر می داند. اگر چه این صحبت ها مورد انتقاد شدید بسیاری از جمهوری خواهان و دموکرات ها قرار گرفت، اما وی در قبال این انتقادات سکوت کرد تا سخنان خود را از ذهن دور کند و به فراموشی بسپارد اما با افزایش فشارها درون کاخ سفید، تصمیم گرفت تا هر دو طرف نئونازی و سفیدپوستان نژاد پرست را محکوم نماید. وی درباره اظهارنظر خود گفت: من صبر کردم تا حقایق بیشتری به دستم برسد و مجددا درباره این موضوع صحبت کنم.

وی در ادامه گفت: من نمی خواهم مثل تمام سیاست مداران سخن بگویم. می خواهم حرفی را بزنم که صادق و صحیح باشد. لذا بیانیه ام را دیرتر نوشتم و حالا باور دارم که صحبت های اولیه ام خوب بودند.

دونالد ترامپ گفت: شما می توانید کشته شدن یک زن توسط یک اتومبیل را حادثه تروریستی بنامید، می توانید آن را قتل بنامید. کاری که راننده اتومبیل انجام داده بود، وحشتناک و غیرقابل انکار است.

رئیس جمهور آمریکا درباره سکوت دو روزه خود گفت: من مدت زیادی صبر نکردم و حرفم را زدم.

12 نماینده دموکرات در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری‌خواهان این کمیته خواستند برای بررسی تروریسم داخلی جلسه تشکیل شود.
این نمایندگان در نامه ای به رئیس و همچنین اعضای جمهوری خواه این کمیته، با متهم کردن ترامپ به کوتاهی در محکومیت نژادپرستان آمریکا خواستار ایستادگی کنگره در برابر خشونت ایدئولوژیک شدند.
نمایندگان همچنین با ابراز ناامیدی از عملکرد ترامپ در محکوم کردن طرفداران برتری سفیدپوستان، این اقدام وی را حمایت ضمنی از کسانی توصیف کردند که آماده استفاده از خشونت برای پیشبرد ایدئولوژی نژادپرستانه خود هستند.
این نامه در حالی منتشر می شود که ناآرامی های تظاهرات سه روز پیش گروه های نژادپرست در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیای آمریکا که 3 کشته و بیش از 30 زخمی درپی داشت، همچنان در صدر اخبار رسانه های این کشور است.

روز گذشته تعداد زیادی از شهرهای واقع در نواحی جنوبی آمریکا تصمیم گرفتند تا نمادهای برجای مانده از دوران برده‌داری و قهرمانان حامی ابقای برده‌داری در طول جنگ داخلی این کشور را برچینند. از جمله این شهرها می‌توان به گاینزویلِ، بالتیمور، سان‌آنتونیو، دورهام و جکسون‌ویل اشاره کرد.

در دورهام پلیس یک زن 22 ساله را در حالی که تلاش داشت تا یک مجسمه مربوط به دوران برده‌داری را سرنگون کند، بازداشت کرد. این زن ممکن است به خاطر این کار به زندان محکوم شود.

در یک مورد دیگر، مجسمه یادبود یکی از قهرمانان دوران برده‌داری در شهر لوئیس‌ویل در ایالت کنتاکی این کشور هدف رنگ‌پاشی قرار گرفته است.

801

کد خبر: 827034

وب گردی

وب گردی