حامی مالی که هواداران خرجش را می دهند/استقلال سرجهازی پرسپولیس

اسپانسر، مشکلی که دو تیم سرخابی پایتخت سال هاست با او دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، پرسپولیس_استقلال و مشکلات همیشگی اسپانسر! دو تیم پرطرفدار پایتخت همیشه به دنبال اسپانسری بودند تا بتواند هزینه های میلیونی و میلیاردی این باشگاه ها را تامین کند. البته اسپانسر کار سختی ندارد، پیراهن پرسپولیس و استقلال در کنار حمایت میلیونی هواداران بهترین اسپانسر به شمار می آید. درحال حاضر هم که 3090 از جیب هواداران مایه می گذارد!

سامانه 3090، حامی مالی مشترک پرسپولیس و استقلال است که پایش را از یک اسپانسر فراتر گذاشته و برای این دو تیم تصمیم گیری می کند. مثلاً بازیکنان به جز خبرنگاران خودشان حق مصاحبه با دیگر رسانه ها را ندارند، گرچه خیلی از بازیکنان زیر سلطه آن ها نرفتند؛ یا همان دربی معروف آلمان که بدون توجه به لیگ و سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا برنامه ریزی شده بود.

در کنار همه این دخالت ها نکته جالب این اسپانسر عدم پرداخت حق و حقوق باشگاه در زمان معین شده بود؛ حامی مالی که برای پرداخت پول به باشگاه ها ممانعت می کرد، بعدها اعلام کرد شریک تجاری سرخابی هاست نه اسپانسر! میلیون ها هوادار عضو سامانه 3090 بودند و هزینه هنگفتی را به این سامانه رساندند اما یک ریال هم در جیب تیم های مورد علاقه شان نرفت تا آن ها با مشکلات مالی مواجه شوند. سرپرست باشگاه پرسپولیس در یکی از مصاحبه هایش عنوان کرد این باشگاه از محل سامانه هواداری تا به حال ۳۳ میلیارد تومان دریافتی داشته (همان پولی که مردم از طریق پیامک در اختیار سامانه ۳۰۹۰ قرار داده‌اند) اما باز هم ۱۵ میلیارد تومان طلبکار است. پولی که مشخص نیست خرج چه اموری شد که هیچ یک از مشکلات پرسپولیس حل نشد!

پرسپولیس و پرونده های مالی و شکایت های فیفا باعث شد صدای مسوولان سرخ بالاخره در بیاید و اعتراضی به شرایط شان داشته باشند. علی اکبر طاهری که در یکی دو سال گذشته همیشه مدافع حقوقی و معنوی سامانه هواداری تیمش بود، در چند ماه گذشته مشکلات زیادی با این سامانه داشته؛ مشکلاتی که حتی کار را به استعفای او کشاند. طاهری اعلام کرد هواداران سامانه 3090 را تحریم کنند و از عضویتش خارج شوند اما پس از چند روز دوباره صلح و صفا بین باشگاه و اسپانسر برقرار شد و دوباره دعوت هواداران برای پرکردن جیب آقایان شروع شد. کاش یکی پیدا شود حداقل تکلیف هواداران را روشن کند.

این چه حامی مالی است که نگاهش به جیب هواداران است! در حال حاضر هم که هواداران مستقیم به حساب باشگاه پول می ریزند پس دیگر احتیاجی به سامانه و پیامک و اسپانسر نیست. شاید بهتر باشد کمی به سوی حرفه ای شدن برویم، اسپانسری که برند قوی باشد تا حداقل کاری که می کند حل مشکلات مالی باشد. حامی مالی که لازم نباشد هوادار خرجش را بدهد و یکی دیگر تبلیغاتش را بکند و سودش را ببرد. 3090 اسپانسری بود که باید هواداران به او می گفتند " شما جیب مارو نزن، کمک کردن پیشکش".

با وجود گذشت چهار هفته از لیگ برتر هنوز تکلیف کار مشخص نیست؛ حالا از گوشه و کنار باشگاه ها خبرهایی به گوش می رسد، از حضور فردی اقتصادی به عنوان اسپانسر گرفته تا شرکت هوم کر؛ اما تنها یک مشکل وجود دارد، هر دو اسپانسر تنها حامی تیم فوتبال پرسپولیس می شوند و تاکید وزرات ورزش برای هردوتیم پایتخت است! چرا باید اسپانسر این دو تیم یکی باشد؟! همین تصمیم های اشتباه است که اختیارات تیم ها به دست اسپانسر می افتد؛ دربی معروفی که پرسپولیس با تمام مهره هایش به طور عجیبی به استقلال واگذار کرد، بعدها به گوش رسید نتیجه از قبل تعیین شده بود چون هواداران استقلال حمایتشان از تیم کم شده بود.

حالا قرار است تصمیم گیری نهایی در خصوص اسپانسر باشگاه پرسپولیس در جلسه شنبه آینده هیات مدیره باشگاه گرفته شود تا تکلیف این موضوع را یکسره کنند. اما استقلال چه می شود؟! می تواند با 3090 ادامه همکاری داشته باشد یا نه؟!

601

کد خبر: 827046

وب گردی

وب گردی