علی قاضی: گلف ورزش سبز و محیط زیست است

سرپرست نایب رئیس فدراسیون گلف بانوان گفت: به دنبال این هستیم که به تعامل با سازمان محیط زیست برسیم، در راستای ورزش سبز همکاری‌های لازم را داشته باشیم و زمین‌های گلف گسترش دهیم.

نفیسه علی قاضی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص شرایط گلف بانوان بیان کرد: شرایط نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است؛ وقتی برای قهرمانی کشور ما 18 استان شرکت می‌کنند، نشان می‌دهد علاقمندان به ورزش گلف چقدر زیاد شده و خواستار این شده اند به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کنند. تنها مشکل گلف ما کمبود تجهیزات است. برای داشتن یک زمین استاندارد 50 هکتار زمین نیاز است که در کلان شهری مثل تهران این کار غیر ممکن است. ورزش‌ گلف در استان‌ها در زمین‌های خاکی و فوتبال برگزار می شود، ما وقتی علاقمندی زیاد بانوان را در این رشته ورزشی دیدیم بر آن شدیم حداقل امکانات و نیازهای اولیه را تهیه و در اختیار آن ها در همه استان ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: پس از در اختیار گذاشتن امکانات ما موظف هستیم دانش فنی و شرایط لازم برای رشد و نمو متقاضیان را فراهم کنیم. اگر بخواهیم در ورزش گلف رشد چشمگیر داشته باشیم، باید از مربی خارجی استفاده کنیم و یا برون مرزی کار کنیم تا اینکه سطح دانش خانم‌های خودمان را ارتقا دهیم تا آرام آرام بتوانند نیروهای دیگری را تربیت کنند. ما در اردیبهشت ماه کیم را داشتیم که به ایران آمدند و کلاس های آموزشی خوبی را برگزار کردند.

سرپرست نایب رئیس فدراسیون گلف افزود: برنامه های خوبی پیش رو داریم، در حال رایزنی هستیم در شهرهایی که از صنعت توریست زیادی برخوردار است برای معرفی ورزش هایی مثل مینی گلف، کروکت، وودبال استفاده کنیم. شهرهایی مثل: مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز بتوانیم باکس‌های مینی گلف را در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن داشته باشیم و کسانی که گلف را نمی‌شناسند، علاقمند شوند. با توجه به اینکه ورزش گلف ورزش المپیکی شده تلاش ما براین است بتوانیم نتایج مطلوبی در المپیک بگیریم. برای موفقیت در این مسابقات باید از همین حالا شروع کنیم که حداقل یک سهمیه برای بازی در المپیک داشته باشیم.

علی قاضی در خاتمه عنوان کرد: گلف ورزش سبز و محیط زیست است؛ ما به دنبال این هستیم به تعامل با سازمان محیط زیست برسیم و در راستای ورزش سبز همکاری‌های لازم را داشته باشیم و زمین‌های گلف گسترش دهیم. همچنین گونه های گیاهی نادر در حال انقراض در اطراف زمین بکاریم و در کنار حفاظت از آن ها بهره ببریم.

601

کد خبر: 827078

وب گردی

وب گردی