دفاع از حقوق بین‌المللی ایران در زمینه آب از موضوعات مهم و جدی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دولت دوازدهم باید با تمام توان و ظرفیت خود در حقوق آبی کشور وارد شود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در کلاس‌درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به وظایف مسئولان نظام گفت: دفاع همه‌جانبه از حقوق بین‌المللی ایران در زمینه موضوع آب از موضوعات مهم و جدی است که مسئولان نظام در سطح‌های کلان و کابینه دوازدهم باید با جدیت تمام بررسی و نسبت به ارائه راهکار‌های مناسب اقدام شود.

وی افزود: براساس معاهدهای هیرمند که بین ایران و افغانستان امضا شد باید در هر ثانیه 26 متر مکعب آب به دریاچه هامون سرازیر شود اما تا این زمان علاوه بر اینکه هیچ منبع آبی وارد دریاچه نشده و این محل به یکی از کانون‌های ریز‌گرد در ایران تبدیل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به سد‌سازی‌های ترکیه گفت: به‌سبب اینکه رودخانه فرات از ترکیه وارد سوریه شده و مسیرش را با گذشتن از این کشور در عراق ادامه و در آخر به تالاب هور‌اعظیم سرازیر می‌شود سد‌سازی‌های ترکیه مقابل رود‌خانه‌های دجله و فرات منجر به بروز مشکلاتی در کشور ایران شده است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: مشکل دیگر این سد با توجه به اینکه رود‌خانه دجله از ترکیه وارد عراق شده و پس از آبیاری این کشور به تالاب هور‌العظیم سرازیر می‎شود آب ورودی این تالاب مرزی با ایران به‌وسیله دجله و فرات تامین می‌شود و این در حالی است که اگر سد‌های ترکیه به بهره‌برداری برسد بیش از نیمی از آب این دو رود‌خانه تحت کنترل و پوشش این کشور قرار می‌گیرد و آبی به هورالعظیم نمی‌رسد و این محل تا ابد کانون ریز‌گرد‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: در این راستا دولت دوازدهم باید با تمام نیرو و ظرفیت خود در دفاع از حقوق آبی کشور تلاش کند و به کسی اجازه ظلم در حق ملت ایران را ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به آئین تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری گفت: آئین تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری سبب افتخار ملت ایران بود و وجود مقام معظم رهبری در کشور نماد وحدت، عظمت و اقتدار ایرانیان است و به‌همین منظور مردم باید شاکر این نعمت خدادای باشند.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ایجاد اشتغال، حمایت از صنایع، تامین بازار فروش صنایع کوچک و متوسط، برطرف کردن مشکلات صنایع واگذار شده، نظارت دقیق و گسترده بر اصل 44 قانون اساسی مهم‌ترین اولویت‌ در راستای خدمت به اقشار مختلف مردم به‌ویژه محرومان است که در این راستا تمام ارکان نظام باید با دولت دوازدهم همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به انتصاب رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌وسیله مقام معظم رهبری در گفتگو با تسنیم گفت: مهم‌ترین وظایف این مجمع سامان‌بخشی مجموعه سیاست‌های کلی و بازنگری در عناوین و فرایندها، چابک‌سازی تشکیلات و حذف بخش‌های موازی و غیر‌ضروری است که از سوی مقام معظم رهبری به اعضا ابلاغ شده است.

کد خبر: 827088

وب گردی

وب گردی