اراده سیاسی ایران توسعه روابط با آمریکای لاتین است

روحانی گفت: اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین از جمله اروگوئه است.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه (25 مرداد) هنگام دریافت استوارنامه "کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین" سفیر جدید اروگوئه، ضرورت توسعه همکاری‌های کنونی دو کشور در حوزه‌های علمی، و فناوری، از جمله داروسازی را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اروگوئه با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت‌های خود را به نفع منافع دو ملت گسترش دهند.

وی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه درباره مسائل جهانی به یکدیگر نزدیک است و هر دو کشور معتقدند روابط در عرصه بین‌الملل باید براساس احترام متقابل برقرار باشد.

رئیس‌‌جمهور تصمیم‌گیری برای امور هر کشوری را صرفا در حوزه اختیارات مردم آن کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش برخی قدرت‌های بزرگ برای تهدید و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در آمریکای لاتین را ایستادگی در برابر اراده ملت‌ها و موجب گسترش تنش‌های منطقه‌ای می‌داند.

سفیر جدید اروگوئه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور کشورمان و همچنین ابلاغ پیام تبریک رئیس‌جمهور کشورش به مناسبت انتخاب مجدد روحانی، گفت: مونته ویدئو مصمم به توسعه و گسترش روابط خود با تهران است.

کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین افزود: تمام تلاش خود را برای توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور در همه حوزه‌ها بکار خواهم گرفت.

وی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه در مجامع بین‌المللی به یکدیگر نزدیک و شبیه است و اروگوئه همواره در کنار ایران به عنوان یک کشور دوست است.

کد خبر: 827103

وب گردی

وب گردی