آصفری : ساختار وزارت امور خارجه  باید تغییر کند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : وزارت امور خارجه باید ساختار خود را که مربوط به دوره پهلوی دوم است و بعد از انقلاب کم تر تغییری در آن ایجاد شده را اصلاح کند.

محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد ارزیابی کارنامه وزارت امور خارجه گفت:‌ وزارت امور خارجه نمی تواند نمره خوبی در کارنامه خود بگیرد.

وی ادامه داد: زیرا سیاست خارجه در دولت یازدهم تدبیر خوبی نداشته به طوری که در زمان حال ارتباط ما با همسایگان ضعیف است و وزارت امور خارجه نتوانسته توسعه مناسبی در ارتباط با دیگر کشورهای همسایه داشته باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ‌وزارت امور خارجه متاسفانه همه هم و غم خود را برای ارتباط با کشورهای غربی گذاشت و تمام تخم مرغ ها خود را در این سبد چید که نهایتا هیچ خروجی برای کشور نداشت.

آصفری با اشاره به برجام گفت: در موضوع برجام آن طور که دیدگاه کارشناسان و نمایندگان مجلس بود وزارت امور خارجه نتوانست مذاکره را خوب دنبال کند که حداقل غرب را متعهد به تعهدات خود کند.

وی ادامه داد: در حوزه پسابرجام وزارت امور خارجه نتوانست جذب سرمایه خوبی برای سیرمایه گذاری در داخل کشور داشته باشد.

آصفری اظهار داشت: آن قدری که وزارت امور خارجه برای سفرهای خود هزینه کرد اگر این هزینه ها را جای دیگر انجام می داد قطعا موثرتر بود، متاسفانه آقای ظریف کارنامه خوبی را از خود برجای نگذاشته است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد سیاست هایی که باید وزارت امور خارجه برای چهار سال بعد در پیش بگیرد گفت:‌ ابتدا باید غرب را ملزم کند که به تعهدات خود در برجام عمل کند و در مرحله بعد باید در حوزه اقتصاد فعالیت خود را بیشتر کند و با شناسایی و جذب سرمایه گذاران خارجی زمینه سرمایه گذاری در داخل را فراهم کند، همچنین وزارت امور خارجه باید موانع این امر را شناسایی ودر رفع آن ها بکوشد.

وی در پایان تإکید کرد: وزارت امور خارجه باید ساختار خود را که مربوط به دوره پهلوی دوم است و بعد از انقلاب کم تر تغییری در آن ایجاد شده را اصلاح کند.

303

کد خبر: 827114

وب گردی

وب گردی