صادرات دام به قطر مجوز قانونی ندارد/گوشت های وارداتی بازار را تنظیم می کند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: نرخ پایین گوشت های وارداتی دلیلی برای کاهش مصرف محصولات داخلی خواهد بود و با توجه به افزایش جمعیت در کشور و ضعف های موجود در حوزه دامداری افراد مجبور به استفاده از محصولات وارداتی هستند.

علی اصغر ملکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درخصوص آخرین وضعیت بازار گوشت گفت: در حال حاضر گوشت شقه ای بدون دنبه در بازار با قیمت ٤١ تا ٤٣ هزار تومان به مشتریان عرضه می شود.


او به عرضه گوشت‌های وارداتی در بازار اشاره کرد و افزود: طی هفته ای که گذشت گوشت از کشورهای آسیای میانه و استرالیا وارد چرخه بازار شد، لازم به ذکر است گوشت هایی که اکنون به کشور وارد می شوند از کیفیت بالایی برخوردارند و با نرخ کیلویی ٣٣ هزار تومان در حال عرضه هستند.


به گفته او، نیاز کشور به دلیل کمبودهای موجود در حال تهدید است بنابراین می توان گفت که واردات انجام شده به نفع کشور است.


ملکی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا قیمت پایین گوشت های وارداتی دلیلی برای رکود بازار داخلی نخواهد بود، گفت:
در هرصورت نرخ پایین گوشت های وارداتی دلیلی برای کاهش مصرف محصولات داخلی خواهد بود و با توجه به افزایش جمعیت در کشور و ضعف های موجود در حوزه دامداری افراد مجبور به استفاده از محصولات وارداتی هستند.


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه موافق صادرات گوشت به قطر نیستیم، گفت: با توجه به کمبود گوشت در بازار داخلی در ابتدا باید نیاز داخلی کشور تأمین شود و بعد اقدام به صادرات گوشت به دیگر کشورها کنیم.

او در ادامه افزود: دام هایی که به قطر صادر میشوند ذبح شده نیستند بلکه دام های زنده را به صورت قاچاق و بدون مجوز به قطر صادر می کنند.


به گفته او، در ابتدا وظیفه هر کشوری است که نیاز بازار داخلی را تأمین و در انتها نیاز بازار دیگر کشورها را در دستور کار قرار دهند به خصوص اکنون که به دلیل مناسبت های مختلف مانند برگشت حجاج، عید قربان و ایّام محرم میزان مصرف داخلی به شدت افزایش پیدا می کند و براساس آمارهای ارایه شده در عید قربان ٥٠ تا ٦٠ استان اقدام به ذبح دام می کنند.

ملکی به قیمت گوشت در دوران بازگشت حجاج اشاره و بیان کرد: به دلیل مصرف بالای گوشت های وارداتی در این دوران قیمت گوشت داخلی در بازار تغییری نخواهد داشت و خلا موجود پوشش داده می شود بنابراین به طور قطع شاهد گرانی در بازار نخواهیم بود.

او در پایان گفت: گوشت های وارداتی در اکثر شهرها و نیز میادین میوه و تره بار توزیع شده و چالش های موجود در بازار برطرف شده است.

401

کد خبر: 827120

وب گردی

وب گردی