زنان سرپرست خانواری که ازدواج کنند کمک هزینه یکساله مسکن می‌گیرند

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد بخشی از مواد مهم حوزه حمایت و سلامت خانواده در بودجه مصوب سال ۱۳۹۶ این نهاد را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، میر هاشم موسوی با تاکید بر اینکه بودجه سال 96 این نهاد نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و مرزی دارد، استقرار کامل نظام نیازسنجی و توان‌سنجی مددجویان جهت افزایش اثربخشی خدمات حمایتی و توانمندسازی اقشار نیازمند را یکی از مواد بودجه امسال اعلام کرد و گفت: این طرح اقتصادی- اجتماعی در چهار بخش متفاوت اجرا می شود.

موسوی با اعلام اینکه اولین بخش این طرح مربوط به توان سنجی اقتصادی و اولویت بندی خانواده های تحت حمایت بر اساس فقر است، از صدور شناسنامه بهداشت روانی و آسیب های اجتماعی به عنوان بخش دیگر طرح نیاز سنجی و توان‌سنجی مددجویان نام برد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر این که خانوارهای تحت حمایت مستعد اشتغال شناسایی می‌شوند، نیازهای مادی و معنوی هر خانوار نیز مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد یکی دیگر از وظایف تعیین شده برای حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد را هماهنگی سایر حوزه­ های ذیربط نسبت به شناسایی ظرفیت‌های درون ­سازمانی و برون ­سازمانی به منظور برون­ سپاری امور مددکاری عنوان کرد و گفت: این اقدام باید به نحوی صورت گیرد که ضمن مدیریت کامل امور مددکاری، "نسبتِ مددجو به مددکار را به میانگین 400 خانواده" بهبود دهد.

موسوی با اعلام این که حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد طبق بودجه سال 96 موظف شده است است، اطلاعات خانوارهای تحت پوشش بیمه اجتماعی را پالایش و بازنگری کامل کند، گفت: این اقدام باهدف ایجاد بستر الکترونیکی مورد نیاز به منظور فراهم آوردن امکان پیگیری نتایج بیمه اجتماعی برای این افراد صورت می گیرد.

علت ادامه اجرای"طرح پالایش و بازنگری اطلاعات خانوارهای تحت پوشش بیمه اجتماعی" در سال 96 به این دلیل است که در سال 95، با اجرای طرح پالایش مددجویی بیش از 240 هزار خانوار به دلایل مختلفی از جمله اشتغال و خودکفایی، فوت فرد و یا همپوشانی ایجاد شده با سازمان بهزیستی از پوشش خدمات کمیته امداد خارج شده اند تا خدماتی که به این افراد ارائه می شود در قالب کمک های موردی به نیازمندان دیگر اعطا شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد با اشاره به موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواری که به دلایل مختلف همسر خود را از دست داده اند، از ارائه خدمتی جدید به این قشر از مددجویان خبر داد و گفت: طبق بودجه امسال، حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف شده است زنان سرپرست خانواری را که ازدواج مجدد می کنند به حوزه مسکن معرفی کنند تا برای مدت یک سال کمک هزینه اسکان دریافت کنند؛ البته در صورت فرزند آوری آنها، هزینه اسکان به مدت دوسال دیگر تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد باید لیست دانشجویان تحت پوشش در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی را در ابتدای هر ترم به مرکز برنامه ریزی ارائه دهد، گفت: این حوزه طبق بودجه امسال می تواند تا مبلغ 20 میلیارد ریال از کل اعتبارات فعالیت پرداخت شهریه را در قالب وام قرض الحسنه به دانشجویان پرداخت کند.

705

کد خبر: 827136

وب گردی

وب گردی