۲۸ درصد از برنامه‌های "ربیعی" غیرمرتبط با وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ۲۸ درصد از برنامه‌های علی ربیعی غیرمرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش ایسکانیوز ، فرج‌الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) قوه مقننه در جریان بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: در باره این وزارتخانه چندین چالش وجود دارد که باید هیئت دولت به آن ورود و مشکلات آن را حل کند چون این وزارتخانه برخی چالش‌هایش فرا وزارتخانه‌ای است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی وزارت تعاون ادامه داد: بحث بیکاری را نمی‌توان تنها از طریق وزارت کار پیگیری و حل کرد اما نمی‌دانم چرا آقای ربیعی تلاش دارد این وزارتخانه را مسئول برنامه‌ریزی برای حل بیکاری بداند. البته باید وی به نمایندگان بگوید که چگونه می‌خواهد منابع این موضوع را تامین کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در بخش تعاونی‌ها مشکلات فراوانی وجود دارد که برای حل آنها باید برخی از تعاونی‌ها منحل و برخی ادغام و برخی تقویت شوند و اعمال حاکمیت بر روی آنها باید بیشتر شود.

رجبی با بیان اینکه در قسمت آسیب‌های اجتماعی بخشی از این موضوع به وزارت تعاون و کار مربوط می‌شود اضافه کرد: در این بخش نیازمند تجدید نظر در ساختار هستیم و سازمان بهزیستی باید تبدیل به یک معاونت شود و با این تغییر ساختار بهزیستی از بخش فرودست به بالادست بیاید تا مشکلات در این حوزه حل شود.

وی با اشاره به مشکلات صندوقهای بازنشستگی تصریح کرد: در سال گذشته برای نوشتن برنامه ششم توسعه بودیم و اینکه چرا دولت دعوای وزارت بهداشت و تعاون را رها کرد و به عنوان یک مرجع به آن ورود نکرد و کار را به مجلس سپرد؛ آقای ربیعی باید توضیحاتی بدهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد:‌ در بخش پزشک خانواده باید پرداخت‌های بیمه 4 برابر بود که وزیر پیشنهادی باید بگوید این منابع از کجا تامین شد و چرا موضوع کالبدشکافی نشد.

رجبی با بیان اینکه وضعیت سازمان تامین اجتماعی نسبت به هشت سال قبل بهتر شده و باید از ظرفیت‌های بالفعل آن استفاده شود اظهار داشت: شستا باید توسعه استانی شود تا بتوان بخشی از فقر در استانها را پوشش داد.

وی با بیان اینکه 28 درصد از برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای ربیعی غیرمرتبط با وزارتخانه است افزود: آقای ربیعی ما می‌خواهیم شما چهار مشکل را حل کنید نه اینکه 70 کار ناقص انجام دهید.

نماینده مردم شیراز در مجلس خطاب به وزیر پیشنهاید تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای ربیعی برنامه شما برای گرفتن مطالبات تامین اجتماعی از دولت چیست و چه برنامه‌ای برای بازنگری در قانون بازنشستگی پیش از موعد دارید.

رجبی با اشاره به اضافه شدن سالیانه 20 درصد به جامعه مهندسین کشور و اینکه تاکنون 500 هزار مهندنس در کشور داریم گفت:‌ وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی بگوید چه برنامه‌ای برای بیمه مهندسان دارد و منابع مالی آن را چگونه تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تیم وزارت کار باید قویتر شود خاطرنشان کرد: آقای ربیعی چرا برنامه شما مدت ندارد و زمانی برای برنامه‌های خود تعیین نکرده‌اید.

کد خبر: 827178

وب گردی

وب گردی