ضیائی:  فعالیت اصلی هلال‌احمر در حوزه جوانان و داوطلبان است

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم تقدیر از تیم رباتیک دانش‌آموزش هلال احمر گفت: آماده‌ایم تا همسو با ماموریت‌های هلال‌احمر از فناوری‌ها و دانش روز حمایت کنیم و قطعا هلال‌احمر از هر دانش و فناوری که منجر به نتیجه شود بهره خواهد برد چراکه اگر هلال‌احمر در بهره‌گیری از تکنولوژی به دانشگاه متصل شود؛ قطعا معجزه بزرگی رخ خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در مراسم تقدیر از اعضای تیم رباتیک دانش‌آموزی مورد حمایت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این موفقیت حاصل تلاش‌های طولانی و هدف‌دار است، گفت: دستیابی به چنین موفقیتی و در چنین سطحی نیاز به سال‌ها ممارست، تلاش و پیگیری دارد و قطعا اگر بسترهای مشابهی برای این منظور فراهم شود می‌توان کارهای بزرگی را با کمک جوانان رقم زد.

وی با اشاره به اینکه شرایط دانش و فناوری در دنیا این‌گونه است که افراد هوشمند می‌توانند از میانبرها استفاده و از سال‌ها دانش و تجربه عبور کرده و در رأس موفقیت‌ها قرار بگیرند، عنوان کرد: جوانان ما ثابت کردند که می‌توان در دانشگاه یک شهر به اندازه‌ای خوب کار کرد که آن را جهانی و بین‌المللی کرد. بر این اساس با چنین ظرفیت اشتراک علم و فناوری، می‌توان به این نتیجه رسید که حتی در یک کانون علمی در شهری کوچک می‌توان به سطوح ملی و منطقه‌ای دست یافت و قله‌های موفقیت را فتح کرد.

ضیائی اضافه کرد: بزرگترین دغدغه امروز هلال‌احمر جوانان هستند و لذا حاضریم تا همه کارهای خود را تعطیل کرده و پاسخگوی نیازهای جوانان همسو با ماموریت‌های هلال‌احمر باشیم.

وی با بیان اینکه تصویر هلال‌احمر در جامعه این است که آن را به عنوان نهادی امدادی می‌شناسند، عنوان کرد: این در حالی است که فعالیت اصلی هلال‌احمر در حوزه جوانان و داوطلبان است و اگر هلال‌احمر بخواهد به موفقیتی دست یابد با تکیه بر همین جوانان و داوطلبان به آن می‌رسد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه هلال‌احمر سازمان عملیاتی صرف نبوده و به دنبال رسیدن به سازمانی مبتنی بر دانش و فناوری و یادگیرنده است، خاطرنشان کرد: در دنیای پیچیده امروز یکی از ماموریت‌های اصلی هلال‌احمر استفاده از علم و فناوری روز است. چراکه با تکیه بر ابزار گذشته در عملیات‌ امدادی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی رسید در حالی که به مدد علم و فناوری روز امدادرسانی تسهیل شده و تلفات کاهش خواهد یافت.

وی گفت: آماده‌ایم تا همسو با ماموریت‌های هلال‌احمر از فناوری‌ها و دانش روز حمایت کنیم و قطعا هلال‌احمر از هر دانش و فناوری که منجر به نتیجه شود بهره خواهد برد. چراکه اگر هلال‌احمر در بهره‌گیری از تکنولوژی به دانشگاه متصل شود؛ قطعا معجزه بزرگی رخ خواهد داد.

دکتر ضیائی با استناد به دعای «اللهم ارزقنا علما نافعا»، علم نافع را به علمی تعبیر کرد که منجر به کمک به مردم و بهبود زندگی انسان‌ها شود و ادامه داد: هیچ علمی برتر از آن نیست که منجر به تولید فناوری در جامعه شده و جان انسان‌ها را نجات دهد؛ لذا ما نیز باید با تکیه بر ظرفیت‌های دانش‌بنیان درون کشور و به‌خصوص توانمندی‌های جوانان خود بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه هلال‌احمر از هر دانش و فناوری که مرتبط با شرح وظایف خود باشد هم در مرحله دانش علمی و هم بهره‌برداری، حمایت خواهد کرد، گفت: هلال‌احمر در بالاترین سطح حامی شماست و آماده‌ایم تا جایزه سالانه‌ای را در این زمینه در نظر بگیریم و در این زمینه می‌توانیم در تولید محتوای آموزشی مورد نیاز خود از این توانمندی‌ها بهره ببریم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه دانش جهانی که در قدرت و سیطره برخی کشورها است با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان توانمند سایر کشورها به ثمر می‌رسد، اظهار کرد: لذا باید با هوشمندی از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و در مسیری که دانش جهانی پیش می‌رود، حرکت کنیم؛ چرا که در ظرفیت جوانان با استعداد کشورمان این توانمندی وجود دارد تا بتوانیم سهم خود را از دانش جهانی برداریم؛ از این طریق می‌توانیم از استعداد نخبگان در داخل کشور بهره ببریم.

وی اضافه کرد: استعدادهای بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور و حتی در مناطق کم‌برخوردار وجود دارند که اگر فرصت‌های لازم برای آنها فراهم شود؛ می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کرده و کشور را به موفقیت‌های بسیاری برسانند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، در این مراسم، موسی‌خانی؛ رئیس کمیته روبوکاپ ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه جوانان با توجه به ظرفیت و پتانسیل آنها، کاری بنیادی محسوب می‌شود، از دکتر ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر به منظور حمایت ویژه از تیم‌های رباتیک ایران تقدیر کرد.

موسی‌خانی به مقوله امداد و نجات به عنوان اصلی‌ترین بخش مسابقات جهانی روباتیک اشاره کرد و گفت: بخش امداد و نجات دقیقا در راستای ماموریت‌های هلال احمر است و ما می‌توانیم با کمک جمعیت، ربات‌های امدادگر مناسب و کاربردی تولید کنیم.

وی تاکید کرد: کاربردی کردن دستاوردهای مسابقات جهانی در این حوزه، باعث رشد جوانان و همچنین حفظ نخبگان در جامعه می‌شود. باید نتیجه شرکت در مسابقات برای کشور، ساخت محصولات مورد نیاز جامعه باشد و می‌توانیم با حمایت جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاد اسلامی، محصولات کاربردی تولید کنیم.

حسین مهدی پور؛ مسئول تیم‌های شرکت کننده در مسابقات روباتیک نیز با تشریح دستاوردها و تلاش‌های تیم کاوش دانش از سال 2014 تا کنون گفت: در چهار سال اخیر تیم کاوش دانش در مسابقات مختلف بین‌المللی حائز رتبه و مقام شده اما در سال جاری و با حمایت جمعیت هلال احمر، برای اولین بار توانستیم مقام اول مسابقات را در تیم امدادگر الف کسب کنیم.

زبان دان از اعضای جوان تیم کاوش دانش نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت جمعیت هلال احمر از اعضای تیم کاوش دانش، خواستار تداوم حمایت‌های جمعیت هلال احمر از این تیم در سایر مسابقات بین‌المللی و کمک به تیم‌های رباتیک شرکت کننده در مسابقات به منظور بهره برداری و کاربردی کردن ربات‌های امدادگر در حوادث، سوانح و بحران‌ها شد.

700

کد خبر: 827184

وب گردی

وب گردی