اهدای تندیس "هاون" به نمایندگان مجلس توسط دانشجویان +عکس

با گذشت2 سال از توافق هسته ای برجام، صحنه روشن دیگری از صداقت دو طرف پرونده ای هسته ای کشورمان را پیش روی جهانیان قرار داد. یک طرف ایران اسلامی کاملا پایبند به تعهدات خود، حتی فراتر از مقررات و معاهدات بین المللی، و طرف دیگر آمریکا و هم پیمانان غربی اش ناقض حتی ساده ترین تعهدات و پیگیری مطالبات غیر قانونی و زیاده .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرنامه دانشجوان ایران، در بخش مهمی از این نامه آمده است: دانشجویان، طرح « مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا را یک طرح و رفتاری نمایشی، بی اثر و شبیه آب در هاون کوبیدن می دانند و به پاس این اقدام تندیسی نمادین به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اهدا می کند.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
همان گونه که مستحضرید و مسئولان ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و طرف های مقابل از ابتدای مذاکرات هسته ای وعده داده بودند، قرار بود با گام های اعتمادساز و شفافیت های بیشتر ایران،طرف های مقابل حقوق مسلم هسته ای ایران مطابق معاهدات بین المللی را برسمیت بشناسند و تمامی تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را لغو کنند.

با گذشت2 سال از توافق هسته ای برجام، صحنه روشن دیگری از صداقت دو طرف پرونده ای هسته ای کشورمان را پیش روی جهانیان قرار داد. یک طرف ایران اسلامی کاملا پایبند به تعهدات خود، حتی فراتر از مقررات و معاهدات بین المللی، و طرف دیگر آمریکا و هم پیمانان غربی اش ناقض حتی ساده ترین تعهدات و پیگیری مطالبات غیر قانونی و زیاده .

در طی روزهای گذشته با تصویب تحریم های سیدا و نقض مکرر و چندباره برجام از سوی آمریکایی ها در پسابرجام، اما آن چیزی که نمایندگان محترم مجلس برای مقابله با تحریم های گسترده آمریکا تصویب کردند بیش از آنکه راه را بر زیاده خواهی های آمریکایی ها ببندد بلکه آنها را تشویق به نقض مجدد برجام و وضع تحریم های جدید و بیشتر در آینده نزدیک می کند.

ملت شریف ایران و دانشجویان ایران اسلامی امیدوار بودند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابل نقض آشکار برجام، بجای تصویب طرح های بی اثر و نمایشی مثل طرح « مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، به تکلیف قانونی خود عمل می کردند و با اجرای فوری و قاطع «قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» راه را بر زیاده خواهی های بیشتر آمریکا می‌بستند.

در بند سوم قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درباره نقض برجام از سوی طرف مقابل تکلیف قانونی به صراحت و روشنی آمده است: دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت 2 سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد.

دانشجویان ایران اسلامی با توجه به تسامح و تساهل مسئولین دولت، مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی در مقابله با نقض مکرر برجام و تحریم های مکرر دولت مستکبر آمریکا، طرح « مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا را یک طرح و رفتاری نمایشی، بی اثر و شبیه آب در هاون کوبیدن می داند و به پاس این اقدام تندیسی نمادین به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اهدا می کند.

در پایان لازم است خاطر نشان کنیم که تجربه پسابرجام بار دیگر این واقعیت را آشکار ساخته که بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا ، ریشه در ماهیت استکباری و سلطه جوی این کشور دارد و انتظار تحقق حقوق ملت ایران از طریق تعامل و اعتماد با آمریکا انتظار واقع بینانه ای نیست و بمانند آب در هاون کوبیدن است. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بهتر است به جای سهل اندیشی در مقابل آمریکا و تصویب طرح های بی اثر و نمایشی، هر چه سریعتر به تکلیف قانونی خود مطابق بند 3 «قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» عمل نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما

کد خبر: 827186

وب گردی

وب گردی