افزایش 300 درصدی بازدهی سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی نسبت به 4 سال گذشته

نماینده مردم تهران گفت: بازدهی سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی نسبت به چهار سال گذشته 300 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکا نیوز سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامهشر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: نگاه ناصوابی به مأموریت‌های ویژه وزارت کار شکل گرفته است این وزارتخانه که بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است به عنوان یک وزارت اقتصادی مطرح می‌شود و این مسئله حاشیه‌هایی را همیشه برای این وزارتخانه به دنبال دارد.

موسوی به دستاوردهای اقتصادی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: نقد عملکرد این وزارتخانه بدون در نظر داشتن وضعیت این حوزه در سال 92 بی انصافی است، واگذاری حجم عمده بنگاه‌های زیان ده و با قیمت گذاری‌های غیرواقعی و ناقص، بدون تکمیل فرآیندهای حقوقی و اداری که عمدتا در ماه‌های پایانی دولت دهم اتفاق افتاده بود فراموش نکنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجم نیروی انسانی مازادی که در واحدهای اقتصادی این مجموعه مشغول به فعالیت هستند یکی از چالش‌های جدی این حوزه است همه می‌دانند که این حوزه چه وضعیت اسفباری قبل از دولت یازدهم داشت.

وی اضافه کرد: ارتقا شفافیت یکی از مهم‌ترین اقدامات در مبارزه با فساد است که خوشبختانه یکی از بزرگترین سامانه‌های هوش تجاری که فعل و انفعالات مالی را برای تمام دستگاه‌های نظارتی در دسترس قرار می‌دهد طراحی شده و در دسترس است.

موسوی گفت: از سال اول وزارت آقای ربیعی دو شغله بودن اعضای هیئت مدیره ها ممنوع شده و با موارد تخلف به صورت جدی برخورد شده و وزیر در این چهار سال نزدیک به 30 دستورالعمل و بخش‌نامه درباره مبارزه با فساد صادر کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اطلاعات 70 درصد سرمایه شرکت‌های تابع صندوق‌های بازنشستگی در بورس قابل دسترسی است طی چهار سال گذشته واحدهای حسابرسی در کلیه شرکت‌ها مستقر شده‌اند و کمیته صیانت از سرمایه‌های ذی نفع در ستاد شستا جهت جلوگیری از فساد فعال است.

وی بیان کرد: امروز وزارت تعاون و مدیرانش بیش از هرکسی مدعی برگرداندن اموالی که مورد تاراج واقع شده‌، است. حجم پرونده‌های قضایی سندی بر این ادعا است. فعال سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و خروج آن‌ها از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت در دوره چهار سال وزارت ربیعی شکل گرفته است.

موسوی گفت: بیش از 18 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در راه اندازی طرح‌های توسعه و پروژه‌ها نو طی این چهار سال داشته‌ایم ضمن اینکه بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان نیز برای سال‌های آینده در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از 75 درصد این طرح‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته تعریف شده و بازدهی سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی امروز 300 درصد نسبت به چهار سال گذشته افزایش یافته است و این مدیریت اقتصادی صحیحی می‌طلبد که شکل گرفته است.

وی افزود: فروش تلفیقی گروه مالی شستا 136 درصد در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم افزایش دارد سود خالص تلفیقی شستا حدود 90 درصد افزایش یافته است بنابراین دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی چشم گیری در این حوزه به دست آ‌مده است.

موسوی تصریح کرد: بر اساس نگاه راهبردی آقای ربیعی برای اولین بار برنامه‌های راهبردی پنج ساله کمی تدوین شده و برای تمام صندوق‌های بازنشستگی به صورت سالانه مشخص است. تمام شرکت‌ها دقیقا می‌دانند که چه مسیری را باید از چه طریقی ادامه بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اگر دوباره به تیم آقای ربیعی اعتماد کنیم براساس ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده نتایج ملموسی برای کشور و ملت به دست می‌آید.

303

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 827189

وب گردی

وب گردی