تکذیب شایعه  ناسالم بودن آب چاه زمزم / آب  زمزم سالم است

رییس عملیات پزشکی حج 96 با بیان اینکه شایعه ناسالم بودن آب چاه زمزم تکذیب می شود،گفت: آب چاه زمزم کاملا سالم و بدون مشکل است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر پیرحسین کولیوند گفت:پیرو انتشار خبری در شبکه های مجازی مبنی بر آلودگی آب چاه زمزم به آرسنیک و سرطانزا بودن این آب لازم دانستیم که مردم عزیز را از آگاهی دهیم که این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده در آزمایشگاه مرجع سلامت آب و فاضلاب استان تهران که آزمایشگاه رفرانس کشوری برای تعیین صلاحیت آب است، میزان فلزات سنگین در نمونه برداری های صورت پذیرفته از چاه های آب زمزم بسیار کمتر از حد مجاز بوده و این آب حتی در مقایسه با آب شرب تهران از شرایط بهتری برخوردار است. رییس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: به عبارتی در شرایطی که میزان مجاز آرسنیک موجود در آب آشامیدنی طبق استاندارد موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یک صدم میلی گرم در دسی لیتر است، این میزان در نمونه های استخراج شده 0.0006، 0.0057 و 0.0042 یعنی بمراتب پایین تر از حداکثر مجاز بر اساس استانداردهای آب شرب است.

وی با اشاره به آنکه سلامت مردم دغدغه اصلی مسئولان وزارت بهداشت وتیم پزشکی حج است، از مردم خواستند با اطمینان خاطر از این آب استفاده کنند.

دکتر کولیوند تاکید کرد: از خبرنگاران و برنامه سازان انتظار می رود از کارشناسان خبره موضوعی در موارد مرتبط با سلامت سوال شده و اجازه اظهار نظرهای غیرکارشناسی را به افراد فاقد صلاحیت در این حوزه ندهند.

700

کد خبر: 827228

وب گردی

وب گردی