رونمایی از تندیس «مریم میرزاخانی»

تندیس «مریم میرزاخانی» نابغه و استاد ریاضی ایران و جهان در چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر اسماعیل فیضی، دبیر کنفرانس ریاضی ایران روز چهارشنبه، 25 مرداد در جمع خبرنگاران، با ارائه توضیحاتی از ریاضیات و تاریخچه آن خاطرنشان کرد: برگزاری کنفراس‌های علمی یکی از وظایف اساتید، محققان و مراکز علمی و برای توسعه کمی و کیفی است تا بتوان تجارب را به نسل آینده انتقال داد و راه را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه کنفراس ریاضی ایران از دهه ۵۰ پایه‌گذاری شده است و امسال چهل و هشتمین دوره آن برگزار می‌شود، به وظایف انجمن ریاضی ایران همچون هدایت ریاضی کشور اشاره کرد و افزود: ریاضی ۹۴ شاخه اصلی دارد که ۱۶شاخه آن در این کنفراس ارائه خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن اشاره به جایگاه این کنفراس به عنوان برند علمی ایران، عنوان کرد: سالانه چند سمینار ریاضی در کشور برگزار می‌شود که همگی آنها ذیل کنفراس ریاضی ایران تعریف شده و قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برگزاری کنفراس ریاضی ایران در همدان با درخواست گروه ریاضی دانشگاه بوعلی‌سینا انجام می‌گیرد که با موافقت انجمن ریاضی کشور همراه شد، البته شهرهای دیگری همچون تبریز، اصفهان و شیراز نیز مایل به برگزاری این همایش در شهر و دانشگاه خود بودند.

فیضی ضمن اشاره به گردشگری بودن همدان تأکید کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا جزء دانشگاه‌های برتر کشور بوده و این کنفرانس به رشد توریسم علمی و فرهنگی شهر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سایت این کنفرانس از آبان‌ماه سال ۹۵ به منظور اطلاع‌رسانی فعال است، اظهار کرد: حدود هزار مقاله تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ریاضی ایران ارسال شده که ۷۰۰ مقاله ارائه می‌شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه از ۸۰۰ نفر از اساتید کشور و اساتید ایرانی خارج از کشور برای حضور در کنفرانس ریاضی ایران دعوت به عمل آمده است، یادآور شد: افتتاحیه این کنفرانس روز سه‌شنبه، ۳۱ مرداد در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور محمدرضا عارف و محمدمهدی زاهدی از نمایندگان مجلس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تندیس مریم میرزاخانی نیز در روز افتتاحیه رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: کار طراحی و ساخت این تندیس به استاد بهرقم از هنرمندانی لالجینی واگذار شده است.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با اشاره به برگزاری کنفرانس ریاضی ایران از 31 مرداد تا 3 شهریورماه در دانشگاه بوعلی، ادامه داد: همچنین در بعدازظهر همان روز پنل کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان رشته ریاضی با حمایت صندوق کارآفرینی امید دکتر میرابیان و دیگر اساتید به صورت ویدئو کنفراس برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری پنل آموزش و پرورش برای معلمان خبر داد و گفت: دکتر رجایی از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه بسیار تلاش کرد تا این پنل ۴۰۰ نفره در اول شهریورماه در خانه معلم همدان برگزار شود و اساتید بنامی همچون پروفسور شهشهانی از دانشگاه شریف مسئولیت سخنرانی در این پنل را بر عهده دارد، همچنین قرار است با هماهنگی دفتر تألیف کتب درسی، جلسه پرسش و پاسخی برگزار شود.

فیضی خاطرنشان کرد: پنل دانش‌آموزی این کنفرانس نیز با حضور ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان رشته ریاضی در روز پنجشنبه، دوم شهریورماه برگزار می‌شود.

وی از تعامل با خانه ریاضیات همدان برای طراحی ساخت کبوتر آزادی در تعداد ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ عدد برای توزیع در سطح شهر با هماهنگی پایگاه نوژه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: نخستین نشست شاخه بانوان ریاضی ایران نیز روز 31 مرداد با حضور بیش از 75 نفر از اساتید گروه ریاضی برگزار می‌شود.

کد خبر: 827286

وب گردی

وب گردی