منصوریان و دایی بار دیگر به هم رسیدند/ تارتار به فکر صدرنشینی

هفته چهارم لیگ برتر(جام خلیج فارس) پنجشنبه با 4 دیدار پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از امشب با انجام چهار بازی پیگیری می‌شود که در آنها تراکتورسازی در خانه خود میزبان نفت تهران است، ذوب آهن و سپاهان در اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند، پارس جنوبی جم در خانه خود میزبان تیم صنعت نفت آبادان است و در حساس ترین بازی‌های امشب سایپا در خانه خود میزبان استقلال تهران است.

* تراکتورسازی - نفت

جدای تیم های سرخ پوش تهرانی و تبریزی را می‌توان تحت الشعاع حاشیه‌های دو تیم قرار داد. دو تیم وجوه مشترکی با هم دارند که شاید بارز ترین آنها استفاده از مربیان پرسپولیسی و رنگ مشترک پیراهن است. گل‌محمدی و درخشان سرمربیان امروز دو تیم نه تنها در دو نسل مختلف بازیکن تیم پرسپولیس بودند، بلکه در مقاطعی سرمربیگری این تیم را هم عهده دار بوده‌اند. هر دو تیم این روزها با بحران‌های خاص خود مواجه هستند و بازی هفته سوم را نیز واگذار کرده‌اند.

به لحاظ جدولی شرایط نفت به مراتب با ۴ امتیازی که گرفته بهتر از تراکتوری است که با گذشت ۳ هفته از مسابقات حتی یک امتیاز را هم کسب نکرده است. این روزها نفتی‌ها با تهدیدی جدی مبنی بر کنار گذاشته شدن از لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیامواجه هستند و مشکلات تا حدودی کمر این تیم را خم کرده است.

تراکتورسازی با وجود بازی‌های خوبی که در سه هفته گذشته انجام داده اما به ترتیب مغلوب استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال شده است. تراکتوری‌ها بسیار امیدوارند تا در این دیدار خانگی که روی کاغذ شانس زیادی برای پیروزی دارند، طلسم شکنی کرده و اولین امتیاز خود در لیگ هفدهم را کسب نمایند.

بزرگترین غایب تیم تراکتورسازی فرزاد حاتمی است که خلاء این بازیکن در خط حمله تیم تراکتورسازی کاملا به چشم خواهد آمد. محمد ابراهیمی، مهدی کیانی، محمد نوری، شهرام گودرزی، مهدی شریفی و محمد ایرانپوریان را می‌توان از بازیکنان تاثیر گذار این تیم دانست.

بازگشت محسن بنگر اینبار با تیم نفت به تبریز و رویارویی این بازیکن با تیم سابقش تراکتورسازی که جدایی‌اش از این تیم با حاشیه‌هایی همراه بود هم می‌تواند از نکات جالب توجه این بازی است.

* داوران: پیام حیدری - حمید سبحانی - مهدی شفیعی - سعاد وفا پیشه - ناظر: ابراهیم میرزابیگی

پنجشنبه۲۶ مرداد، یادگار امام(ره)تبریز - ساعت ۱۹:۴۵

* ترکیب احتمالی دو تیم:

تراکتورسازی: فرزین گروسیان، محمد نادری، محمدرضا مهدی‌زاده، شهرام گودرزی، محمد ایران‌پوریان، علی طاهران، مهدی کیانی، محمد نوری، محمد ابراهیمی، مهدی شریفی و فرزاد حاتمی / سرمربی: یحیی گل محمدی.

نفت تهران: میلاد فراهانی، احمد آل‌‌نعمه، فرید محمدزاده، علیرضا عزت کرامت، احمد امیرکامدار، محسن بنگر، علی زینالی، عیس آل‌کثیر، هاشم بیک‌زاده، مجتبی حق‌دوست و فرشاد هاشمی/ سرمربی: حمید درخشان

* جایگاه در جدول تا پایان هفته سوم:

تراکتورسازی صفر امتیاز شانزدهم

نفت تهران 4 امتیاز یازدهم

* سایپا - استقلال

منصوریان و دایی بار دیگر به هم رسیدند. جدای این دو بعنوان سرمربی همواره جذاب بوده و با حاشیه‌های خاص خود همراه بوده است. سایپا در جدول رده بندی شرایطی به مراتب بهتر از استقلال دارد و در پایان هفته سوم این تیم با ۷ امتیاز بعد از پرسپولیس و پارس جم در جایگاه سوم جدول قرار گرفته بود در حالی که استقلال با تنها ۴ امتیاز در رده نهم قرار دارند.

سایپا با تکیه بر نفراتی مثل شاه علیدوست، ترابی، دانشگر، اخباری و علیاری در سه هفته گذشته نتایج خوبی گرفته و این بازیکنان در این دیدار هم می‌توانند تاثیر گذار باشند.

در حالی که به هفته چهارم لیگ برتر رسیدیم هنوز منصوریان نتوانسته همه داشته هایش را در یک روز در خدمت داشته باشد و معضل بازیکن مصدوم همچنان سرمربی آبی پوشان را رنج می‌دهد. منصوریان در این بازی هم امکان استفاده از چند بازیکنش را به دلیل مصدومیت ندارد. گرچه این تیم به قدری پر مهره است که شاید غیبت این مصدومان به چشم نیاید، اما با این وجود باز هم سرمربی آبی پوشان نگران مصدومان تیمش است که روند درمان آنها چندان مطلوب نیست.

استقلال اولین پیروزی خود را در هفته سوم به دست آورد و اولین گلش را هم در همین هفته زد. این تیم با یک گل زده در سه بازی به لحاظ آماری عملکرد خوبی در گلزنی نداشته. اما در مقابل خط دفاعی این تیم با دریافت تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی نشان داده که در این فصل حرف های زیادی برای گفتن دارد. در مقابل این تیم سایپا با ۶ گل زده و ۴ گل خورده شرایطی کاملا متفاوت نسبت به آبی پوشان دارد.

پیروزی برای سایپا در این بازی این تیم را در کورس صدر جدول نگاه می‌دارد و این نتیجه آبی پوشان را از این کورس بالای جدول دورتر نگاه می‌دارد. اما پیروزی برای شاگردان منصوریان می‌تواند باعث شود تا آبی پوشان رفته رفته به بالای جدول نزدیک شوند.

* داوران: محمد حسین زاهدی‌فر- حسن یوسفی - یعقوب سخندان - کوپال ناظمی - ناظر: زاهد بحرینی

پنجشنبه۲۶ مرداد، ورزشگاه تختی - ساعت ۲۰:۴۵​

* ترکیب احتمالی دو تیم:

سایپا: محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، رضا علیاری، دانیال ماهینی، امید خالدی، رضا اسدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، مهدی ترابی، آرش رضاوند، علی قلی‌زاده و محمد عباس زاده

استقلال: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، مجید حسینی، یعقوب کریمی، وریا غفوری، روزبه چشمی، امید نورافکن، جباروف، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید و سجاد شهباززاده / سرمربی: علیرضا منصوریان.

* جایگاه در جدول تا پایان هفته سوم:

سایپا 7 امتیاز سوم

استقلال 4 امتیاز نهم

* ذوب آهن - سپاهان

دربی اصفهان قطعا از بازی‌های جذاب هفته چهارم است. امیر قلعه نویی با ذوب آهن به مراتب بهتر از سپاهان در سه هفته گذشته نتیجه گرفته و شرایط دو تیم هم به شکلی است که در این بازی هر کدام از آنها شانس غلبه بر یکدیگر را دارند.

سپاهان در سه بازی ابتدای فصلش هنوز طعم پیروزی را نچشیده است و شکست یا مساوی برای این تیم در این بازی خارج از خانه هم شرایط این تیم در جدول را وخیم کرده و هم می‌تواند یک هشدار جدی برای کرانچار باشد. رسول نویدکیا، مهرداد محمدی، حسین پاپی، ساسان انصاری، عزت الله پورقاز و شاهین ثاقبی از بازیکنان موثر سپاهان هستند که می‌توانند در سرنوشت این بازی مهم تاثیر داشته باشند.

ذوب آهن با ۵ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته و از شرایط خوبی در جدول برخوردار است. قلعه نویی سرمربی این تیم اعلام داشته می‌خواهد با ذوب آهن هم قهرمانی را تجربه کند. این تیم امسال اگر قهرمان هم نشود اما می‌تواند در کورس قهرماین قرار داشته باشد. شاگردان قلعه نویی در صورتی که در این بازی خانگی پیروز شوند شرایط شان در جدول بسیار مطلوب می‌شود و حضور آنها در کورس بالای جدول تثبیت می شود.

از احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، رشید مظاهری و مهدی رجب زاده بازیکنان با تجربه و مهم و تاثیر گذار این تیم هستند. ربیع عطایا پدیده جوان تیم ذوب آهن هم از بازیکنان خوب این تیم در این فصل است که ممکن است در این بازی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

* داوران: علیرضا فغانی - محمدرضا مدیر روستا - محمد عطایی - امید سعید فر - ناظر: مسعود عنایت

پنجشنبه۲۶ مرداد، فولاد شهر - اصفهان - ساعت ۲۰:۱۵

* ترکیب احتمالی دو تیم:

ذوب آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمدنژاد مهدی، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر، حمید بوحمدان، گئورگ ولسیانی، احسان پهلوان، محمدرضا عباسی، ربیع عطایا و مرتضی تبریزی/ سرمربی: امیر قلعه نویی

سپاهان: حسن جعفری، عزت الله پورقاز، رودریگز، سعید آقایی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، حسین پاپی، جلال الدین علیمحمدی، شاهین ثاقبی و ساسان انصاری/ سرمربی: زلاتکو کرانچار

* جایگاه در جدول تا پایان هفته سوم:

ذوب آهن 5 امتیاز پنجم

سپاهان 2 امتیاز چهاردهم

* پارس جنوبی - صنعت نفت

دیدار دو تیم پارس جنوبی و صنعت نفت را می‌توان دربی تیم های نفتی و جنوبی کشور دانست. تیم هایی که به نوعی همخانواده محسوب شده و از طرفی هم شرایط خوبی در جدول دارند. پارس جم که دو فصل پیش همین موقع در لیگ دسته دوم کشور بود، حالا در لیگ برتر خودنمایی کرده و سودای بزرگی در سر دارد. این تیم با ۷ امتیاز از ۳ بازی بعد از پرسپولیس در جایگاه دوم جدول قرار دارد و خط حمله این تیم با ۸ در پایان هفته سوم خطرناک ترین خط حمله لیگ برتر بود.

صنعت نفت هم با ۶ امتیاز شرایطی تقریبا مشابه با پارس جنوبی دارد. شاگردان کمالوند روزهای خوبی را سپری می‌کنند و شرایط امتیاز گرفتن از هر تیمی را دارند. در این تیم ۴ بازیکن خارجی بهترین ها هستند. شیمبا، آگستینو سزار، مگنو باتیستا و جاسم کرار همه کار تیم کمالوند هستند. آنها هم گل می‌زنند و هم گل می‌سازند تا نبض تیم صنعت نفت کاملا در دست آنها باشد.

پیروزی در این تیم برای هر یک از دو تیم به منزله تثبیت موقعیت در کورس بالای جدول است و هیچ کدام از دو تیم نمی‌خواهد به راحتی موقعیت کنونی شان در جدول با خطر مواجه شود. شاید مساوی در این بازی نتیجه‌ای باشد که به درد هیچ یک از دو تیم نمی خورد و به کار آنها نمی‌آید.

ابراهیم صالحی، محسن فروزان، احسان تاییدی و امید سینک را می‌توان از بازیکنان تاثیر گذار تیم پارس جنوبی دانست. این دومین باری است که شهر کوچک و جنوبی جم از یک دیدار لیگ برتری میزبانی می‌کند. پارس جم در نخستین تجربه میزبانی‌اش در لیگ برتر با حساب ۳ بر ۲ از سد پیکان عبور کرده بود.

* داوران: سید حسین زرگر - فرزاد بهرامی - فرهاد مروجی - سید علی میر غفاری - ناظر: محمود رفیعی

پنجشنبه۲۶ مرداد، تختی جم - بوشهر - ساعت ۲۰:۴۵

* ترکیب احتمالی دو تیم:

پارس جنوبی: محسن فروزان، نور محمدی ،مجتبی لطفی، امید سینک، علی دشتی، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، میثم تیموری، میثم نقی زاده، احسان تاییدی و فرشاد محمدی مهر / سرمربی: مهدی تارتار

صنعت نفت: ناصر سالاری، علی عبدالله‌زاده، مرتضی اسدی، حسین بغلانی، حسین ساکی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم، محمد شادکام، امید جهانبخش و لوسیانو پریرا / سرمربی: فراز کمالوند

* جایگاه در جدول تا پایان هفته سوم:

پارس جنوبی 7 امتیاز دوم

صنعت نفت 6 امتیاز چهارم

601

کد خبر: 827292

وب گردی

وب گردی