۵۰درصد از پول گندم‌کاران پرداخت شده است/افزایش تولیدات کشاورزی به ۱۱۸ میلیون تن

وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی، گفت:  امروز ۵۰ درصد از پرداخت پول گندم‌کاران به روز است و اگر موردی خلاف این وجود دارد گفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمکانی ایسکانیوز، محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز (پنجشنبه 26 مرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنده دفاع یا پاسخی می دهم خدای ناکرده این امر تداعی نشود که نقاط ضعفی وجود ندارد و امیدوارم اگر تقدیر بود با حمایت دولت و مجلس بتوانیم قدمی در راه رفع مشکلات فراگیر بخش کشاورزی و کشاورزان برداریم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم با بیان اینکه برنامه تقدیم شده دو بخش دارد، ادامه داد: بخش اول شامل رویکردها و مسیرها است و بخش دوم پروژه های اقتصادی و آورده شده در برنامه ششم توسعه در راستای اقتصاد مقاومتی که شرط وقوع آنها تامین منابع مالی است، با توجه به ظرفیت ها در بخش عملکرد مشکلی وجود نداشته اما امیدواریم در آینده از کمبود منابع مالی رنج نبریم.

وی با اشاره به اینکه در دوره سه ساله تا پایان سال 95 موفق شده ایم تولید را از 97 میلیون تن در سال به 118 تن برسانیم و همچنین تراز غذایی کشور را از منفی 8.1 میلیارد دلار علی رغم افزایش جمعیت و غذا در سال 95 به منفی 3.1 برسانیم، اضافه کرد: این ارقام نشان می دهد 5 میلیارد دلار یا صادرات بیشتر داشته ایم و یا واردات کمتر؛ که البته بخش مهمی از آن به افزایش میزان تولید باز می گردد.

این وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم ادامه داد: هیچگاه از کودکی تا به الان از کشاورزی فاصله نداشته ام و کشاورز نیز بوده ام، داشتن لیسانس عمران در میزان فعالیت در عرصه های مختلف این بخش تاثیری ندارد، مگر قرار است کار تخصصی، ریز و بالینی انجام دهم، این امورات کار معاونین و کارشناسان است و نتیجه عملکرد آنها را نیز باید در شاخص‌ها پیگیری کنیم.

حجتی با تاکید بر اینکه ما هم دغدغه پول کشاورزان را داریم، گفت: از ابتدا امر دغدغه و دلهره کار وجود داشته است، 8 هزار میلیارد تومان پول کشاورزان در ردیف های پیش بینی شده که همه ما از وضعیت خزانه مطلع هستیم و بخش دیگری از آن نیز باید توسط بانک ها و بخش دیگر آن از فروش گندم تامین می شد؛ امروز 50 درصد از پرداخت ها به روز است و اگر موردی خلاف این وجود دارد گفته شود آرام آرام برگشته‌ایم و در حال پرداخت 50 درصد دوم هستیم.

کد خبر: 827301

وب گردی

وب گردی