سلیمانی: پنالتی پرسپولیس دیده نشد/ داور محو تماشای بازی بود

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت که داور دیدار پرسپولیس و سیاه‌جامگان تمرکز کافی برای قضاوت نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، حیدر سلیمانی درباره قضاوت دیدار روز گذشته پرسپولیس و سیاه‌جامگان عنوان کرد: حمید حاج ملک در بسیاری از صحنه‌ها حضور فیزیکی داشت اما ظاهرا برای تصمیم گیری تمرکز نداشت و نقش تماشاگر را ایفا می کرد و حتی پرچم کمک های خودش را دیر می دید. اگرچه خوب دوید اما در صحنه های حساس قضاوت خوبی نداشت و پر اشتباه ظاهر شد.

وی ادامه داد: دقایق 30 و 41 پرسپولیس دو گل وارد دروازه سیاه جامگان کرد که هر دو گل را کمک داور دوم به درستی آفساید اعلام کرد اما داور پرچم کمکش را دیر دید و با تاخیر اعلام کرد که می توانست حاشیه ساز شود. همچنین سجاد طوری کمک داور دوم در دقیقه 45 یک ادامه بازی بسیار عالی داد که قابل ستایش بود جایی که دو مهاجم پرسپولیس به شکل ضربدری حرکت کردند و مهاجم اول که در وضعیت آفساید بود، ایستاد و مهاجم دوم به حمله ادامه و کمک داور حکم به ادامه بازی داد.

این کارشناس داروی خاطرنشان کرد: دقیقه 40 مدافع سیاه جامگان با دو پای خودش علیپور مهاجم پرسپولیس را در محوطه جریمه زد اما داور اعلام پنالتی نکرد و با اشاره دست ادامه بازی داد. مدافع سیاه جامگان ابتدا زانوی علیپور را با پای چپ و سپس مچ پای مهاجم را با پای راست زد.

سلیمانی گفت: دقیقه 61 کمک داور اول اعلام آفساید کرد اما باز هم داور دیر پرچم کمکش را تایید کرد. دقیقه 84 بازیکن میانی سیاه جامگان توپ را با دست کنترل کرد که حتی ماهینی دستش را به علامت خطا بالا برد اما داور ادامه بازی داد که در ادامه منجر به گل تساوی سیاه جامگان شد.

وی اظهار داشت: حاج ملک در نیمه دوم در برخی از صحنه محو تماشای بازی بود و در صحنه هایی که همه منتظر اعلام تصمیم وی بودند تصمیم به ادامه بازی گرفت یا دیر در سوت خودش دمید. تصورم بر این است که تمرکز کافی برای قضاوت این بازی را نداشت و در دقایق انتهایی خطاهایی که به سود سیاه‌جامگان بود را برای پرسپولیس اعلام می‌کرد. زمانی که باید آوانتاژ می داد مثل وقت تلف شده نیمه دوم از اختیاراتش استفاده نکرد یا بعضی اوقات خطاها را ادامه بازی داد اما علامت آوانتاژ مشاهده نشد.

601

کد خبر: 827324

وب گردی

وب گردی