جمالی: وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی را در اختیار برگزیدگان المپیادهای بین المللی قرار می دهد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش در اختتامیه المپیادهای بین المللی ریاضی و شیمی از تسهیلات وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان برای برگزیدگان این المپیاد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، جمالی در اختتامه این المپیاد گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در سال بیش از ۱۶۰ آزمون برگزار می کند که المپیادهای داخلی و بین المللی یکی از آن هاست.

او افزود: در کشور ایران سازمان سنجش مسیول برگزاری المپیادهای جهانی است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: اولین المپیاد کشوری در ایران با ۶ رشته انجام شد و دوره آخر آن که امسال بود در ۲۰ رشته برگزار شد.

او اضافه کرد: از این ۲۰ رشته، سه رشته آن امسال به مجموعه المپیادهای کشور اضافه شد و در آینده ۲ رشته دیگر نیز به جمع این رشته ها اضافه خواهد شد.

جمالی گفت: همزمان با آزمون کارشناسی ارشد مرحله اول المپیاد برگزار می شود و ۱۵ نفر اول به عنوان برگزیدگان جواز شرکت در مرحله بعدی را پیدا می کنند.

او افزود: در این ۲۰ رشته ۳۰۱۸۵۰ نفر با هم به رقابت پرداختند که نهایتا ۳۱۰ نفر به مراحل نهایی راه پیدا کردند.

معاون سازمان سنجش خاطر نشان کرد: مرحله اول این المپیاد به صورت نیمه متمرکز نیز در ۸ قطب دانشگاهی برگزار می شود و نفرات برتر آن ها می توانند به المپیاد داخلی راه پیدا کنند.

او تاکید کرد: هدف عمده از برگزاری این المپیادها یافتن نخبگان ما در عرصه آموزش، تشویق و ترغیب جوانان، ایجاد انگیزه بیشتر علمی و حمایت مادی و معنوی آن ها در ادامه تحصیل است

جمالی در پایان گفت: در این راستا تسهیلات متنوعی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان در اختیار برگزیدگان قرار می گیرد.

کد خبر: 827325

وب گردی

وب گردی