پرسپولیسی ها به دنبال یافتن لیدری که جنجال به پا کرد

با اتفاقات شب گذشته ورزشگاه آزادی‌، حالا همه به دنبال پیدا کردن علت این وقایع هستند. همان لیدری که به همراه افراد نزدیک به خود جو ورزشگاه را دو قطبی کرد و عامل فحاشی‌ها به مهدی طارمی بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، جنجال در پرسپولیس به اوج خود رسیده است. این تیم دو امتیاز حساس خانگی را در بازی مقابل سیاه جامگان از دست داد اما حواشی روی سکوها همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده بود. اتفاقاتی که به اشک‌های طارمی در رختکن منتهی شد و سپس سید جلال حسینی و حسین ماهینی کاپیتان‌های اول و دوم پرسپولیس به میکسدزون ورزشگاه آزادی آمدند و در واکنش به فحاشی‌‌ها به بهترین بازیکن دو فصل گذشته لیگ برتر انتقاداتی شدید مطرح کردند. نکته قابل تامل اما اینجا بود که آنها پیامی روشن به مخالفان خود و آنهایی که عامل دودستگی در سکوها شدند با تاکید روی این جمله که «صبر کنید! به زودی تکلیف آنها را روشن خواهیم کرد!» دادند!

پرسپولیس نیمه اول مسابقه با برتری یک بر صفر مقابل سیاه جامگان به رختکن رفت. همه فکر می‌کردند با توجه به عملکرد خیره کننده شاگردان برانکو در نیمه اول،‌ سرخپوشان یک برد ساده خانگی دیگر را هم به کارنامه خود اضافه خواهند کرد. اما این یک خیال باطل بود.

نیمه دوم بازی شروع شد و پس از سپری شدن دقایقی تماشاگران با تشویق گادوین منشا خواهان حضور این بازیکن درون زمین شدند. بازیکنی که هفته گذشته جنجال بسیار بزرگی درباره پاس ندادن بازیکنان به او در رسانه‌ها و محافل ورزشی به راه افتاد و باشگاه را با یک بحران داخلی مواجه کرد. پس از گذشت دقایقی از نیمه دوم برانکو بالاخره به درخواست هواداران پاسخ مثبت داد و گادوین منشا را به جای علی علیپور وارد زمین کرد.

با ورود منشا به زمین مسابقه یک اتفاق بسیار مهم در زمین رخ داد که مورد توجه قرار نگرفت. به محض ورود این مهاجم به بازی،‌ فرشاد احمدزاده متهم شماره یک جنجال‌های بازی قبلی از نگاه‌ آنهایی که معتقد بودند او به منشا پاس نمی‌دهد،‌ به سمت بازیکن شماره 90 پرسپولیس رفت و با او دست داد. به نظر می‌رسید با این اتفاق تمام شائبه‌ها به پایان برسد اما ورود منشا به زمین تازه آغاز جنجال‌های بعدی بود

حوالی دقیقه 70 مسابقه مهدی طارمی در یک صحنه شرایط خوبی برای گلزنی داشت. گزینه بهتر آقای گل دو فصل اخیر لیگ رساندن توپ به گادوین منشا بود تا این بازیکن تازه وارد گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند. اما طارمی خودش به سمت دروازه با بی دقتی ضربه زد و توپ تبدیل به گل نشد. همان طور که پیش بینی هم می‌شد صدای اعتراض هواداران بعد از این اتفاق بلندو اعتراض‌هایی علیه شماره 9 شنیده شد. اتفاق بعدی تشویق بی امان گادوین منشا در اعتراض به عدم پاس دادن به او بود. تا دقایقی هر کدام از بازیکنان هافبک پرسپولیس صاحب توپ می‌شدند برخی سکوها فقط نام منشا را فریاد می‌زدند!

با نزدیک شدن به پایان مسابقه هم فشار سیاه جامگان برای زدن گل مساوی بیشتر شد و در نهایت این تیم توانست در میان حیرت هوادران و بازیکنان پرسپولیس گل مساوی را به ثمر برساند. با این گل باز هم از برخی سکوها صدای اعتراض شنیده می‌شد. در اخرین ثانیه‌های بازی هم سیامک نعمتی با یک پاس بسیار خوب مهدی طارمی را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان سیاه جامگان قرار داد که فوتبالیست بوشهری این توپ را تبدیل به گل نکرد. حالا صدای اعتراض‌ها به عملکرد طارمی تنها چند روز بعد از اینکه این بازیکن به نفت تهران دو گل زد و یک پاس گل هم داد بهتر شنیده می‌شد. این شعارها و فحاشی‌ها اما زمینه ساز یک بحران داخلی در باشگاه پرسپولیس شد.

وقتی صدای سوت پایان مسابقه توسط داور به صدا درآمد،‌ طارمی عصبانی و ناراحت با سرعت به سمت رختکن رفت. بعد از حضور در رختکن هم اشک‌های او همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده بود که دلداری سیدجلال حسینی،‌ حسین ماهینی،‌ محسن مسلمانو چوک دستیار برانکو تا حدودی طارمی را آرام کرد. در این بین بازیکنان پرسپولیس به شدت از اتفاقات سکوها عصبانی و ناراحت بودند. آنها معتقد بودند هواداران تحت هیچ شرایط نباید زحمات طارمی در دو فصل گذشته را نادیده بگیرند و به او فحاشی کنند و برای این کار فقط منشا را تشویق کنند اما این اتفاقاتی بود که رخ داده بود و با توجه به اتفاقات چند هفته اخیر بزرگان تیم تصمیم می‌‌گیرند یک بار برای همیشه تکلیف این مشکل بزرگ را روشن کنند. به همین ترتیب سید جلال حسینی و حسین ماهینی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن رفتار هواداران،‌ وعده دادند که تکلیف این افرادی که چنین فضایی را علیه بازیکنان و تیم به وجود آورده‌اند روشن خواهند کرد.

با اتفاقات شب گذشته ورزشگاه آزادی‌، حالا همه به دنبال پیدا کردن علت این وقایع هستند. همان لیدری که به همراه افراد نزدیک به خود جو ورزشگاه را دو قطبی کرد و عامل فحاشی‌ها به مهدی طارمی بود. هنوز هیچ کسی یادش نرفته که چند هفته قبل هم بعضی از بازیکنان پرسپولیس در یک پست مشترک اینستاگرامی به رفتار بعضی لیدرها انتقاد کرده و تلویحا از باج خواهی آنها صحبت‌هایی مطرح کرده بودند. پست‌هایی که با دخالت باشگاه از صفحات اینستاگرام آنها پاک شد اما مشکل بزرگ اینجا بود که این بحران به جای مدیریت شدن،‌کنترل شد! از طرفی درگیری و اختلاف مهدی طارمی با برخی از مدیران باشگاه هم برای تمامی رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس اظهر من الشمس بوده است. همین چند وقت قبل بود که به دنبال انتشار خبری درباره این موضوع که طارمی و مسلمان سردسته معترضان تیم هستند،‌ این دو بازیکن در مصاحبه‌ای یکی از مدیران باشگاه که چنین اطلاعاتی را به رسانه‌ها می‌دهد «بی وجود» خطاب کردند و برایش خط و نشان کشیدند. این اتفاق هم در کمال تعجب همگان توسط علی اکبر طاهری و برانکو ایوانکوویچ به جای مدیریت شدن کنترل شد تا به اتفاقات چهارشنبه شب ورزشگاه آزادی ختم شود.

حالا صحبت از لیدری است که از طرف یکی از مدیران باشگاه خط گرفته تا به مهدی طارمی در پرسپولیس فحاشی شود. برای پیدا کردن نام این مدیر هم گزینه‌های زیادی برای بازیکنان وجود ندارد و تنها یکی از مدیران تاثیرگذار باشگاه است که در ماه‌های اخیر اختلافاتی با طارمی و مسلمان و بعضی دیگر از بازیکنان داشته است.

با این وجود بررسی اتفاقات ورزشگاه آزادی هم به راحتی نشان می‌دهد که فحاشی‌ها به مهدی طارمی از طرف لیدرهای کدام سکو اتفاق افتاد. تا سکوهای 20 تا 25 (روبه‌رو جایگاه) در همان زمانی که به طارمی فحاشی می‌شد،‌ با شعارهایی چون «مهدی آقای گل» و «پرسپولیس حمله،‌ مهدی باید گل بزنه» از این مهاجم حمایت می‌‌کردند. سکوی جایگاه 36 که جایگاه تیفوسی‌ها است هم در بین تمامی سکوها نزدیک ترین رابطه را با مهدی طارمی و بازیکنان پرسپولیس دارند و معمولا برای آنها سنگ تمام می‌گذارند اما سکوهای جایگاه، جایی بود که صدای فحاشی به طارمی از آنجا شنیده می‌شد. در واقع تمام لیدرهای باشگاه پرسپولیس در این سه منطقه حساس آزادی مستقر می‌شوند و بدون هیچی تردیدی اتفاقات شب گذشته نشان می‌دهد که سکوهای 1 تا 3 و هم‌چنین 4 تا 6 بیشترین انتقاد را به مهدی طارمی داشتند. نکته قابل تامل دیگر اینجاست که حسین ماهینی و سید جلال حسینی هم اعلام کردند بازیکنان وقتی در زمین بازی می‌کنند کر و کور نیستند و هم صداها را می‌شنوند و هم می‌بینند که این فحاشی‌ها از کدام سکوهاست. به این ترتیب کاملا مشخص است که مشکل بزرگ به وجود آمده ارتباط یک لیدر با مدیری است که زمینه ساز ایجاد چنین جوی در پرسپولیس شده‌اند. شواهد و قرائن اتحاد بازیکنان پرسپولیس برای شکستن این ائتلاف هم به خوبی نشان می‌دهد که در روزهای آینده تیم پرطرفدار پایتخت آبستن اتفاقات جالب توجهی خواهد بود.

601

کد خبر: 827326

وب گردی

وب گردی