«مدونای» بازهم اول شد/ «سپیدار» در لیست پرفروش ها

پرفروش ترین آلبوم این هفته به پیش فروش «مدونای» جدیدترین اثر از گروه دنگ شو و «غمنومه فریدون» حسین علیزاده و پیمان قدیمی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، پرفروش ترین آلبوم این هفته پیش فروش «مدونای» جدیدترین اثر از گروه دنگ شو است که هفته گذشته نیز به جایگاه نخست پرفروش های هفته را به خود اختصاص داد.

طاها پارسا به عنوان خواننده، ترانه سرا و نوازنده ساکسفون، میلاد باقری (خواننده)، رضا شایا (پیانو)، صبا صمیمی (تنبک و سازهای کوبه ای)، خشایار روانگر (درامز و سینی سایزر)، سروش عدل (گیتاربیس) اعضای اصلی گروه هستند که در تولید این اثر با آیدین ترکیان نوازنده کمانچه ، اسحاق چگینی نوازنده نی، ماکان خویی نژاد نوازنده ویلن سل، آناهیتا دری و مهرآذین به عنوان هم خوان و کاوه عابدین و مازیار باباباشی در صدابرداری، میکس و مسترینگ همکاری کرده اند.

«بادگناهکار»، «خطا کردم»، «خطا نیست»، «عطار»، «چیزی»، «به شط»، «خلیج»، «حباب»، «خورشید می شوم» و «آخر قصه» از جمله قطعات تولید شده در این آلبوم است.

پس از«مدونای»، جایگاه دوم پرفروش های این هفته به آلبوم ادبی «غمنومه فریدون» باصدای حسین علیزاده و پیمان قدیمی و همخوانی مهرداد ناصحی، شهرام رکوعی، راحله برزگری، سحر محمدی، آساره شکارچی، عامر شادمان، روشنک کی‌منش و سمیرا محسنی اختصاص یافت که هفته های گذشته هم به عنوان اولین و دومین پرفروش ها معرفی شد.

در این اثر هنرمندانی مانند صابر ابر، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، آیدا شاملو، سیامک صفری، ژاله علو، فاطمه معتمدآریا و زنده‌یاد مرتضی‌ احمدی ایفای نقش کرده اند.

«غمنومه فریدون» روایت داستان جوانی شاداب و خنده روی است که برای دیدن خنده های معشوقه اش «هیچا» به قوانین روستا اعتراض می کند.

آلبوم «موسیقی برای تار و پیانو» اثر هوشیار خیام و میلاد محمدی جایگاه سوم پرفروش های این هفته را به خود اختصاص داد.این اثر که پس از پنج سال دوری هوشیار خیام از بازار موسیقی منتشر شده است، شامل هفت قطعه به نام‌های «در آفتاب»، «در باد»، «در باران»،« در ابر»، «در مه»، «در راه» و «در دل» می شود.

جایگاه چهارم پرفروش های هفته جاری به آلبوم«شب زیبا» با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی جواد بطحایی تعلق گرفت. «شب زیبا» شامل سه تصنیف، یک چهار مضراب و سه بخش آوازی است که با اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی و نوذر پرنگ روانه بازار شد.

درپایان پس از معرفی «مدونای»، «غمنومه فریدون»، «موسیقی برای تار و پیانو» و «شب زیبا» به عنوان پرفروش ترین آلبوم های این هفته به آلبوم«سپیدار» با صدای حمید متبسم می رسیم. «سپیدار» که دومین آلبوم تک‌نوازی حمید متبسم به شمار می‌آید، شامل شش قطعه ضربی بر اساس ردیف دشتی است.

این آلبوم شامل شش قطعه تک‌نوازی سه‌تار در پرده‌های دشتی به نام‌های درآمد، سپیدار، زیرکش سلمک و چهار پاره، پرواز، اوج و مستانه است که ۲۱ مردادماه سال جاری منتشر شد.

503

کد خبر: 827343

وب گردی

وب گردی