دبیر کل سازمان ملل متحد : بحران در روابط آمریکا و کره شمالی بی سابقه است

آنتونیو گوترس دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: تیرگی روابط کره شمالی و ایالات متحد آمریکا به یک سطح بی سابقه رسیده است

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، آنتونیوگوترس دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام داشت : تیرگی روابط کره شمالی و ایالات متحد آمریکا به یک سطح بی سابقه رسیده است.

دبیر کل سازمان ملل گفت : برای بحران موجود باید راه حل سیاسی پیدا شود زیرا فکر کردن به نتایج درگیری نظامی، بی نهایت وحشت بار است.

گوترس طی یک مصاحبه مطبوعاتی در مرکز سازمان ملل در رابطه با بحران موجود در روابط کره شمالی و آمریکا و حوادث واقع در ونزوئلا سخنانی ایراد کرد.

گوترس ضمن اشاره به اینکه در جنگ کره بین سالهای 1951 الی 1953 بیش از 3 میلیون انسان کشته شدند تاکید کرد : برای عدم تکرار اشتباهات باید از تاریخ درس عبرت گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه با صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریم ها بر علیه کره شمالی پیام واضح و آشکاری به این کشور داده شده است گفت : تمامی کشورها باید این تحریم را اجرا کنند. بحران با کره شمالی به یک سطح بی سابقه رسیده است. برای بحران باید راه حل سیاسی پیدا شود زیرا حتی تصور نتایج درگیری نظامی بی نهایت وحشتناک است.

دبیر کل سازمان ملل یکبار دیگر طرفین را به برقراری دیالوگ و دیپلماسی دعوت کرده و گفت: در صورت نیاز سازمان ملل همواره آماده یاری در این زمینه است.

دبیر کل سازمان ملل بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا را نیز مورد ارزیابی قرار داده و به حکومت و گروههای مخالف در این کشور پیام " دیالوگ و پیدایش راه حل سیاسی " را داد.

گوترس در پاسخ به سوالی در مورد سخنان ترامپ که گزینه نظامی در مورد ونزوئلا روی میز است گفت : آمریکای لاتین بشکلی موفقیت آمیز از رهبران اتوریتر و دخالت های خارجی نجات یافت. آمریکای لاتین باید از این میراث خود حراست کرده و در ونزوئلا نیز باید از این میراث حراست شود.

802

کد خبر: 827389

وب گردی

وب گردی