کامران احمدی: ادغام نمایشگاه کتاب با ایران فارما اختلالی در رسالت آنها ایجاد نمی کند

مدیر مسئول نشر فرهنگ فردا معتقد است: ادغام نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی با نمایشگاه ایران فارما، اختلالی در رسالت آنها ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، کامران احمدی نویسنده و مدیرمسئول نشر فرهنگ فردا، در راستای برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب پزشکی در شهریورماه سال جاری، گفت: مهمترین رسالت برگزاری این نمایشگاه، اطلاع رسانی به مخاطبان خاص خود است تا همانند نمایشگاه کتاب هرساله اجرا شده و مخاطبان خاص خود را فرا خواند.

وی درباره زمان برگزاری دومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب پزشکی افزود: چون برگزاری این نمایشگاه همزمان با بازگشایی دانشگاه ها و در اواخر شهریور ماه انجام می شود، می تواند بازتاب خوبی میان گروه دانشجویان مرتبط با رشته پزشکی باشد.

احمدی در پاسخ به مشکلاتی که در حوزه تالیف کتاب های تخصصی پزشکی وجود دارد اظهار کرد: مشکلات احتمالی ایجاد شده و رفع آنها، بستگی به خود مولف دارد و انتظار حمایتی که برخی افراد در این حوزه از آن دم می زنند، ابتدا باید توسط خود مولف انجام شود. با تسلط بر حرفه، افزایش کیفیت مطالب و شناسایی مخاطبان خود می‌توان از تولیدات خود حمایت و به بهترین نحو به گروه مخاطبان خود ارائه شود.

مدیرمسئول نشر فرهنگ فردا، با بیان این مطلب که ادغام این نمایشگاه با نمایشگاه ایران فارما اختلالی در رسالت هر یک از آن ها ایجاد نمی کند، تاکید کرد: اطلاع رسانی مناسب، فرهنگ سازی جهت ادامه روند نمایشگاه در سال های آینده و سالانه شدن آن و ارائه تسهیلات خوب به دانشجویان انواع گروه پزشکی می تواند روند برپایی نمایشگاه را موفقیت آمیز کند.

به گفته وی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با اطلاع رسانی جامع از برگزاری دومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب پزشکی، مولفان این حوزه را تحت حمایت خود قرار دهد. همچنین درباره کسب مجوز و یا طی شدن مراحل کار، قوانین دست و پا گیر برسر راه مولف قرار نگیرد و روند با سهولت بیشتری طی شود.

احمدی در پایان با بیان اینکه انتشار کتاب در حوزه علوم پزشکی نیازمند به روز کردن مداوم محتوا است، تصریح کرد: انتشاراتی می تواند در این حوزه موفق باشد که نسبت به نوآوری و به روز کردن مطالب و محتوا و به کار بردن آخرین تکنیک چاپ خود توجه کافی کند.

به پیشنهاد مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور، ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه امسال در مصلای تهران برگزار می‌شود.

501

کد خبر: 827392

وب گردی

وب گردی