آیت‌الله علم‌الهدی: با مستکبر نباید دست داد و تعامل کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان این که با مستکبر نباید دست داد و تعامل کرد، گفت: مستکبر توسعه قدرتش را در نابودی موجودی می‌داند که با وی دست داده است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز (جمعه 27 مرداد ماه) در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: برجسته ترین خصوصیت شیطان که در چند نقطه قرآن به آن تصریح شده، استکبار شیطان است که درباره ویژگی استکبار و نوع استکبار شیطان عرایضی ارائه شد، در بین تمام خصائل بی‌ارزش و ناهنجار یک انسان، یک خصلت و خاصیت شیطانی وجود دارد که آن هم استکبار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: خصوصیت برجسته شیطان، استکبار است و آنچه برای ما حائز اهمیت است نوع تعامل با مستکبر است، مستکبر به تعبیر قرآن با کفر ملازم یکدیگر است اما آنچه درک آن حائز اهمیت است نوع تعامل و برخورد با مستکبر در عرصه زندگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه ذات مقدس پروردگار در آیه 40 سوره اعراف مسئله هدایت و ارشاد مستکبر و راهیابی مستکبر به بهشت را به‌صورت یک امر محال معرفی می‌کند تصریح کرد: تعبیری که خداوند متعال در این آیه در مورد هدایت مستکبر و سعادت مستکبر در زندگانی اخروی تبیین می‌فرماید مسئله‌ای محال است که این تعبیر در مورد مشرکان و کفار وجود ندارد. مستکبر در جریان تداوم استکبار خود درصدد این است که در هر حرکتی، منافع دیگران و حتی زندگی و سرنوشت آن‌ها از میان برود و او از آن بهره‌برداری کند و به‌دنبال توسعه قدرت خود است و آن را در نابودی دیگران می‌بیند و قطعا چنین انسان و موجودی راه سعادتش بسته است.

وی افزود: با مستکبر نباید دست داد و تعامل کرد زیرا تا نابودی و هلاکت پیش می‌رود. مستکبر توسعه قدرتش را در نابودی موجودی می‌داند که با وی دست داده است. عنصر مستکبر شگردش به استضعاف‌کشاندن دیگران است و درصدد است این استضعاف را ایجاد و مردم را نیز بیچاره کند.

901

کد خبر: 827564

وب گردی

وب گردی