نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح دقت کنند

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح دقت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(س) بر لزوم اقتداء به این زوج معصوم و به این ازدواج آسمانی تاکید کرد و اظهار داشت: این ازدواج حاوی ارزش‌های بسیار حیاتی و مهم است.

وی افزود: بساطت و سادگی ازدواج، عدم لحاظ اعتبارات ظاهری و مادی در انتخاب و اینکه امیرالمومنین سراغ مکشفه‌ها و متبرجات جاهلی و متمولین نرفت و رسول خدا با وجود خواستگاری ثروتمندان بزرگ حجاز با آنها موافقت نکرد، نبود حرام و گناه در انتخاب و در مراسم ازدواج، وجود حیاء زوجین حتی در خواستگاری و در آمدن حضرت زهرا برای اخذ دعای خیر از پدر، شروع ازدواج با عفت و ادامه آن با عفت، اکتفاء به مهر السنه، نبود توقعات غیرعادی و غیرعرفی از طرف زوجین و خانواده های آنها از ویژگی‌های بارز این زوج آسمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: این ازدواج، یک الگوی جهانی و ابدی است و ما هرچه از این الگوها و اسوه‌های ابدی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد، حجم عظیم روزانه طلاق در کشور دلیل خوبی بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است، امروزه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است و خطراتی که به عنوان عناصر فرهنگی متوجه بقاء نهاد خانواده است کمتر از عوامل اقتصادی نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها از نمایندگان خواست در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشاه نکنند.

وی گفت: چهار سال کشور با فکر و سلیقه و تشخیص این وزراء اداره خواهد شد و مقام معظم رهبری در این باره‌ فرموده‌اند "معیشت مردم را باید در این چهار سال به یک نقطه قابل قبول رساند" و این جز با وزرای توانمند، مقدور نیست.

وی اظهار کرد: در این باب هم رئیس جمهور هم نمایندگان در برابر ملت مسئول هستند؛ رئیس جمهور در معرفی یکی از وزیران می‌گوید "این وزیر در دوره قبل فعال بود اما در موضوع اصلی آن وزارت خانه نتوانستیم به توافق نهایی برسیم".

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: این جمله از رئیس جمهور جای تعجب دارد چون اعتراف به ناتوانی وزیر پیشنهادی است، اتفاقا این وزیر، وزیری است که در دوره قبل با کم‌ترین رای به وزارت رسید و یکبار هم تا پای استیضاح رفت.

عاملی تصریح کرد: رئیس جمهور در این جلسه بیان کرده "متاسفانه بانک‌ها از مسیر خودشان منحرف شده و به مسیر دیگری رفته‌اند" باز این سخن از رئیس قوه مجریه که از انحراف کلی زیر مجموعه خود سخن می‌گوید، پذیرفته نیست، امروز افتضاحات بانک مرکزی در عدم نظارت بر موسسات مالی بر کسی پوشیده نیست و در حال حاضر مشتریان بعضی از موسسات مالی نه بر علیه آن موسسه یا بانک مرکزی بلکه بر علیه نظام شعار می‌دهند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به محرومیت حجاج یمن از حج توسط عربستان گفت: خداوند از ما حجی می‌خواهد که در آن بیت‌الله الحرام، بیت عتیق یعنی آزاد باشد «ولیطّوّفوا بالبیت العتیق» در حالی که بیت اسیر است و آل سعود آن را ملک طلق و ارث پدری خود می‌دانند.

وی با ذکر فضایل دهه اول ذی الحجه مخصوصا از جهت روزه و دعا از مومنین خواست استفاده کامل از این مناسبت زمانی را از دست ندهند.

901

کد خبر: 827580

وب گردی

وب گردی