مسئولان تلاش کنند با عزت در تمام مراحل با غرب و آمریکا برخورد کنند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر هوشیاری سیاست‌مداران و مسئولان ایران اسلامی در مقابل ترفندهای آمریکا و غرب گفت: مسئولان ایران اسلامی تلاش کنند با عزت در تمام مراحل با غرب و آمریکا برخورد کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به اقتصاد اسلامی در تمام امورات جامعه و زندگی اظهار داشت: انسان در زندگی باید قانع باشد چراکه حرص و ولع زندگی انسان‌ها را به نابودی می‌‌کشاند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، قناعت را یکی از نشانه‌های عزتمندی انسان دانست و تصریح کرد: قناعت سبب رشد و پیشرفت انسان در همه عرصه‌های زندگی می‌شود و باید انسان به داشته‌ها و دستاوردهای زندگی بسنده کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 افزود: کودتای ننگین آمریکایی رژیم منحوس شاهنشاهی در 28 مرداد سال 1332 درس عبرت و یک کتاب بسیار پربار سیاسی است که ماهیت غرب و آمریکا را نشان می‌دهد.

صفایی بوشهری، آمریکا را نماد غرب‌گرایی دانست و خاطر‌نشان کرد: ایران در 28 مرداد که بر اساس آراء واقعی مردم می‌خواست نفت را ملی و کشور مستقل کند، آمریکا بر نمی‌تابد و برخی مسئولان آن زمان ایران با آمریکا همراه و هم‌فکر بودند و علیه این حرکت سیاسی استقلال‌طلبانه کودتا می‌کنند که ماهیت آمریکا و غرب از این حرکت شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد که نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد داشت گفت: آمریکا دنبال ذلت ملت‌ها است چراکه اگر اهداف غرب و آمریکا محقق نشود تمام ترفندها بکار می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در برجام، دولت ایران تمام مفاد و حتی بالاتر آن را اجرا کرد افزود: دولت ایران تمامی مفاد توافق برجام حتی فراتر از آن عملیاتی کرد ولی طرف مقابل غرب و آمریکا، گذشته از اجرایی شدن برجام، تحریم‌های گوناگونی تصویب و اعمال کردند و این در حالی است که با کوشش گسترده رسانه‌های جمعی خود، ایران را ناقض برجام معرفی کردند.

صفایی بوشهری با تاکید بر هوشیاری سیاست‌مداران و مسئولان ایران اسلامی در مقابل ترفندهای آمریکا و غرب تصریح کرد: مسئولان ایران اسلامی تلاش کنند با عزت در تمام مراحل با غرب و آمریکا برخورد کنند چراکه امام راحل در برخورد عزت‌مندانه با وزیر خارجه شوروی آن زمان، لرزه بر اندام وی انداخت، نه اینکه این روزها برخی نمایندگان مجلس عکس سلفی بگیرند و عزت ایران را خدشه‌دار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به اقتدار، سربلندی و عزت‌مندی ایران اسلامی در همه عرصه‌ها افزود: آمریکا بداند که دیگر 28 مرداد تکرار نمی‌شود به‌گونه‌ای که ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری با همدلی و ولایت‌‌مداری با تمام توان علیه آمریکا و غرب ایستاده است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مسجد خانه خدا و محل عبادت است که تقاضا می‌شود افراد متمکن در بازسازی، ساخت، تعمیر و اجرای برنامه‌های مختلف در فعالیت‌های مساجد مشارکت کنند.

صفایی بوشهری با تاکید بر فراهم کردن فضای پرجاذبه در مساجد خاطرنشان کرد: بانیان و متولیان مساجد در برپایی اقامه نمازهای جماعت و مراسم‌های گوناگون برای جذب نوجوانان و جوانان فضای مساجد را با نشاط و پرجاذبه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز ازدواج و پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بر توجه به برپایی ازدواج‌های آسان تاکید کرد و گفت: بسیاری از طلاق‌ها در جامعه به سبب عدم دقت، مشورت و تناسب فی‌مابین زوجین است که باید قبل از مراسم ازدواج این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر بر آسان سازی ازدواج تاکید کرد و افزود: فرهنگ آسان سازی امر ازدواج در جامعه ترویج شود تا خانواده‌ها با بحران و مشکلات مواجه نشوند.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و تبریک هفته دولت از خدمات کسانیکه در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

901

کد خبر: 827582

وب گردی

وب گردی